Sunday, August 16, 2009

kaca dikatakan intan

Di Pulau Pinang panji-panji tunggal PAS terpacak megah di bumi Permatang Pasir. Kalau dahulu PAS bertahan sebagai sebuh parti pembangkang tetapi sejak 2008 lalu PAS adalah sebahagian dari kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang.

Petikan dari roslan sms. Pengikut Pas yang membaca memang la mereka kata begitu. Dan pada mereka yang taksub mereka akan menjadi modal bicara. Padahal, aku rasa nak gelak bila dia berhujah begitu. Kalau sebahagian, mengapa satu2nya kerusi Pas tidak diberikan kerusi exco..?

Kalau satu pun kerusi exco tak diberi, macam mana nak perjuangkan agenda parti..?
Rugi orang Melayu, rugi masyarakat Bumiptera dan rugilah umat Islam di Pulau Mutiara ini.

Pas dah pandai dah bicara pasal melayu dan bumiputera.?? hahahha... lawak la si roslan ni. Bukankah sebab Pas menyokong pakatan DEB yang menjaga kepentingan melayu tergadai..? Kalau benar CAT berkesan, kepilkan statistik berapa ramai melayu dah berjaya dengan keberkesanan sistem DAP ini.

Apa yang rugi umat Islam kalau mereka memilih BN.? Takut nanti Lim Guan Eng tak menderma beer pada penduduk Islam..? Kalau wakil rakyat sekadar berstatus YB kedai kopi, tak payah la nak cerita perjuangkan Islam. Kalau Selangor Pas ada kerusi Exco pun terbarai inikan pula YB yang sekadar duduk dibelakang dewan. Apa la bengap punya orang.


Cuba lihat posting pinkturtle.... sinis memperli 1Malaysia. Walhal aku rasa itu pimpinan pembangkang, tapi sebab dia bongok dia mengata umno bn. Siapa yang guna polis dan fru..? Najib ke Guan Eng..? Kenapa tak mengata kerajaan Penang menggunakan kekerasan..?
/me sukar ke menilai antara kaca dan manikam..?

No comments:

Post a Comment