Tuesday, August 18, 2009

Melayu Islam

Lakonan Wong, aksi Gobala dan kuil di Seksyen 23. Apa yang menarik tentang ini..?

Yang tersurat semuanya semuanya jadi modal blogger untuk membuat posting. Orang politik membuat survival manakala blogger hayun cerita kuat2. Kalau cerita tabloid.... macam tu lagak si blogger. Hentam saja la labu...

Pas kata Islam sebagai landasan manakala umno kata mereka parti yang membela Islam. Hakikatnya mereka ini semua memperdagangan Islam dan akhirnya Islam itu sendiri tergadai.

Di depan kompeni aku, dulu ada satu kuil kecil. Kerana kelalaian kerajaan tempatan, lalu kuil kecil tadi menjadi kuil yang boleh tahan besarnya. Orang yang pro pakatan, inilah umno..... kuil dibesar2kan masjid diabaikan.

Aku rasa memang apa yang diperkatakan betul.... so masakan aku nak bangkang. Aku pun perapikan la. Ada undang2 tapi tidak dilaksanakan, itulah akibatnya. Aku tidak kata Malaysia tidak membenarkan pembinaan kuil..... tapi kalau 150M dari kuil itu, ada lagi kuil.... apakah jadahnya nak bina lagi.

Pembinaan kuil ini sensetif sedikit pada orang melayu. Dah la buat merata,.. asal ada pokok besar skit.... jadi la tempat memuja. Mula2 kecil, dibiarkan makin lama makin besar. Dulu isu kuil tidak la besar di Selangor jika dibandingkan dengan tempat aku. Dulu tempat aku, kuil tumbuh melata, tapi kerana usaha keras.... kuil2 itu pupus dan tidak tumbuh lagi.

Sayang seribu kali sayang. Selangor yang dulunya agak tenteram, kini isu kuil menjadi bualan. Masakan tidak..... kalau hanya sekadar melayan beberapa orang, kepentingan Islam tergadai. Majoriti Islam disogokkan dengan tanah kuil seluas hamparan. Mana melayu tak meradang kan......

Mana dulu melayu yang memperjuangkan Islam..? Kerana kawan dalam pakatan, arrgg... biarkan la asal parti aku menang.

Aku dalam umno, tidak pernah menghalalkan kuil tegak semegah kubah masjid. Memang ada, kuil besar.... tapi itu dalam kawasan mereka, masakan kita nak melarang. Besar...?? arggg nko ni... besar tu nko ingat besar macam masjid Shah Alam ko..?

Kita menangkan parti dari dari Islam itu sendiri. Kita kata, perjuangkan Islam... tapi kalau kita bodoh dalam perjuangan inilah akibatnya. Dalam diam, kafir menyerang. Mula2 berkawan, makin lama makan kawan.

Fikir la, kenapa si Gobala beraksi sedemikian sementara majlis peguam ada dibelakang pakatan.? Adakah mereka menyokong Islam sebagai agama anutan..? Adakah kuil itu melambangkan keterbukaan Pakatan.?

Inilah sebenarnya yang menyedihkan. Hudud dikatakan perjuangan.... di Perak tranksip parti dibogelkan sementara di Selangor hudud dewan harian tidak pernah memberi kenyataan. So kesimpulan..... Pas ini parti temberang.. hermmm...

/me inikah wajah negara Islam..?

No comments:

Post a Comment