Friday, September 4, 2009

geram

Geram bila Xavier menyatakan polis berat sebelah dan menggesa menteri letak jawatan. Sedap ko cakap ye, polis menyebelahi penduduk. Bab Pakatan meminggirkan melayu nkorang buat pekak tapi bila untuk kepentingan kaum nkorang, buat hero plak.

Kalau aku mampu menyeru melayu, aku dah suruh melayu tunjukkan siapa sebenarnya melayu. Apa nak jadi... jadilah. Asyik kerajaan je yang kena bertolak ansur. Kalau pakatan boleh berhimpun, kenapa plak penyokong kerajaan tidak boleh berhimpun.

Kalau selama ini polis dicaci dalam polisi penyuraian, biar kali ini rakyat pro kerajaan yang menyuraikan. Aku nak tengok siapa pemimpin pembangkang yang turun untuk dipijak. Kot aku ada ruang nak pijak.... aku pun nak pijak2 gak.

Sesama saudara bertempur..? dah itu kemahuan mereka nak buat camne. Selama ini mereka rasa mereka hebat sebab tiada tekanan. Berarak then mengutuk polis tiada kebebasan. Sekarang biar polis duduk tepi then kerja kutip orang mati dipijak. Sama2 berdemokrasi di jalanan. Semua orang ada kebebasan bersuara kan..?

Sekarang ramai melayu jadi jaguh2 orang hindu. Sanggup mati kerana hindu walau kepala berkopiah. Kalau dulu, Ahmad Bukit Bendera ditertawakan kerana menyokong melayu, tapi kali ini melayu bersorak disebabkan kaum sendiri diheret ke makamah kerana kepala lembu.

Kalau kuil tokong gereja nak sama bilangan dengan masjid dan surau, nah terus terang dengan rakyat. Lupuskan Agama Islam sebagai agama kebangsaan. Tak payah nak berselindung di sebalik kebebasan beragama.

Murtad salahkan kerajaan. Tapi bila bab untuk bible ditulis dalam bahasa melayu disokong. Apa motifnya mereka menulis dalam bahasa melayu..? Cina india tak faham bahasa sendiri ka.? Kalau tak faham, tak payah la tulis dalam blog atau bercakap sesama sendiri bahasa ibunda. Hapuskan bahasa asing selain melayu. Aku nak tanya, menuntut Bible ditulis bahasa melayu untuk siapa.?

Islam itu Adil, Islam itu Benar dan Islam itu tidak menindas agama lain. Ini hujah orang pakatan untuk menghalalkan agama lain setaraf dengan Islam. AKu takde iman kalau menafikan hakikat ini kerana aku yakin Islam itu lengkap dunia dan akhirat.

Kalau pembinaan kuil ini disokong oleh melayu dan para ulama, aku menyarankan agar ulama juga membenarkan agama lain berdakwah kepada orang Islam. Sebab apa, bukankah sekarang ini kerajaan melarang agama lain berdakwah kepada orang Islam. Bukankah ini sudah melarang hak asasi atau demokrasi.? Kerajaan ZALIM bukan..?

Kalau aku dicop sebagai tidak ada iman, ada imankah ulama ini berjuang untuk menegakkan agama lain..? Aku tak tahu la pulak dalam Islam ada membenarkan umatnya berjuang untuk agama lain atau Islam itu setaraf dengan Islam. Dapat mati syahid kot kalau mati memperjuangkan kuil tuh.

Melalak menyalahkan kerajaan apabila isu murtad. Tapi bila bab macam ini menekan kerajaan. Melalak menyalahkan kerajaan ekonomi tidak berkembang. Di belakang buat taik mensabotaj ekonomi sendiri tidak pula sedar. Ibarat si kitul dalam utusan, mengata majikan bukan2 tapi makan gaji dengan syarikat yang memberi makan. Bukankah gampang..

/me pakai la otak... berjuang bukan semestinya dengan senjata.

No comments:

Post a Comment