Saturday, September 19, 2009

susupan selepas subuh

Siapa kroni yang dimaksudkan oleh MSO..? kroni balak.? Adakah dia yang baju berkotak merah..? Selama ini sibuk mengata umno kroni tapi pekung sendiri penuh dengan taik. Aku naik bosan memperkatakan kroni.

Nampak sangat selama ini Pakatan memperbodohkan rakyat. Yang aku berbulu bila melihat orang yang percaya pada cerita2 ceramah. Mereka ini merasakan dirinya pandai, mindanya sudah terbuka setelah diterbiyahkan dalam ceramah. Mereka perasan diri mereka hebat, tak sedar rupanya mereka ini sebenarnya diperbodohkan bulat2.

Aku sebenarnya geli hati mendengar luahan hati YB ni. Walau aku bukan Yb tapi aku sedar kerja Yb bukan senang. YB yang baik bukan sekadar pandai bercakap tapi YB dihormati ialah YB yang “ bijak” menolong rakyat.

Untung jadi orang Pakatan. Tak kisah la mereka sekadar penyokong PR atau yang bergelar YB. Mereka ini tak payah bersusah payah untuk berkerja. Umno tunggang langgang melayan masalah masyarakat, mereka dok kedai kopi dok mencanang ini salah ini tak betul.

Dah 2 tahun perintah kawasan, satu program habuk tarak. Alasan amat mudah. Duit tarak. Sebab apa duit tarak…. Khir Toyo dah sebat. Inilah cerita di Selangor. Umno perintah berpuluh tahun tak mengeluh ini baru sekerat penggal dah nak guna wang zakat.

Aku tak faham kenapa MSO dok mempromosikan kenaikan elaun. Sebelum ini Pas begitu berbangga dengan potongan gaji tapi kali ini plak mahu kenaikan. Hahahha… Pandai Pas berpolitik.

Aku akui, seorang yb perlu dibekalkan peruntukan yang secukupnya dalam membangunkan kawasanya. Bukan aku tak setuju, tapi janganlah bila ia dibangkitkan oleh orang umno, pembangkang sibuk mensensasikan.

Kalau umno buruk kerana kumpul harta…. Macam mana dengan dakwaan ini.

Beliau juga mempertikaikan tidak banyak untungnya kawasan balak diberikan kepada kroni kerana mereka tidak menyumbang kepada parti. Masing-masing himpun duit untuk membeli Mercedez dan buat rumah baru saja.mso

/me orang Pas berkroni halal..?

No comments:

Post a Comment