Thursday, December 10, 2009

assabiyyah lgi...

Rasa geram kepada pemimpin melayu yang mengatakan kita racist. Lebih2 lagi orang yang menggunakan ayat Quran semata2 untuk tujuan politik. Assabiyyah timbul lagi…..

Seperti mana aku kata dulu…. menuduh umno Assabiyyah. Ada melayu yang Assabiyyah ke..? umno memang assabiyyah…. Tapi Assabiyyah umno adalah untuk memakmurkan negara dan tidak menindas bangsa lain. Buktinya…. Tidak ada bangsa yang tertindas. Semua bangsa diberi peluang tapi mengikut kuota.

Salahkah menggunakan kuota.?

Kami berkerja bersungguh2 memingkatkan prestasi. Tapi… bila hujung tahun, KPI kami ditolak. Adakah ini adil..? Dalam isu KPI, memang tidak adil kalau KPI dipotong mengikut kuota. Perkara ini sebenarnya telah merencatkan semangat pekerja untuk menjadi lebih gemilang. Kerana apa..? “ argg… nak buat apa kerja sungguh2 … KPI sama gak. Kena Potong. ”.

Tapi dalam isu DEB yang menyatakan kuota, aku rasa ia boleh diguna pakai. Sebagai contoh, ambik sahaja kuota membeli rumah. Kalau tidak ada kuota ini, sure melayu akan ketinggalan untuk membeli rumah. Kuasa membeli di pegang oleh kaum cina. Jadi kalau melayu semakin lama semakin merempat, apa akan jadi…?

“Aku mampu membeli rumah…. Tak perlu nak kuota2 ni”. Huh…! Jangan berlagak bila dah senang. Dulu hang study kat U pun, bukan kerana hang pandai.. tapi mungkin kerana kuota. Ramai cina2 yang pandai.. tapi tak masuk U. Kalau hang budak mrsm, hang kena ingat… mrsm tu pun untuk bumiputera. Hermmm…….

Sebenarnya assabiyyah ini bukan untuk Umno tapi untuk orang Kelantan. Perlu ke aku jelaskan… no need la…. Sendiri mau ingat la orang Kelantan ini macam mana. Adakah assabiyyah sunah Nabi itu sesuai untuk menempelak kerajaan atau umno.?

Itu isu Assabiyyah. Isu gila jawatan, adakah orang umno yang gila jawatan..? hahahaha… Semua orang gila jawatan, semua orang gila kuasa. Sepatutnya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman tak perlu sampai Mac untuk meletak jawatan….. tapi…. Huh… menantu dengan pak mertua… dua kali 5. Benda sedap kan… takan nak lepaskan.

Apapun, inilah politik bodoh. Kerana kepentingan politik, bangsa agama sendiri dijual.

/me tunggu respon Nik Aziz isu peruntukkan untuk masjid

No comments:

Post a Comment