Saturday, May 8, 2010

mana la aku tahu...

Aku baca perisik. Menyalahkan Umno dot dot… Tulisanya tak pernah berubah. Hatinya penuh dengan nanah. Tapi mungkin betul juga kot apa yang ditulis… sebabnya…. Tulang besi kan pembawa cerita berwibawa.

Aku tak ambik port hal ni. Sebabnya… ini hal adik beradik. Cerita lebih kepada berebut tanah pusaka. Tapi kerana mereka anak2 sultan.. jadi mereka dilihat seperti berebut tahta.

Ada orang sembang dengan aku…. Pemangku Raja sekarang bagus orangnya, rakyat suka… dan macam2 lagi.... kira ok la jadi Sultan. Cuma sekarang ni, ada orang yang menjolok abangnya untuk merebut tahta…… emmm… aku diam sambil angguk2 kepala. Aku bukan tahu apo hal Kelantan kan… so aku hanya jadi pendengar... telinga dengar... tapi kepala melayangg.... apa la skit2 cerita nak dikaitkan dengan politik.... bosan... aku dah bosan..... ( aku faham, dia merujuk ORANG itu UMNO ).

Dan sekarang….

Kelihatan sekarang seperti keadaan semakin bercelaru. So aku yang tak tahu apo ni… tak berhak nak menulis mengikut sedap mulut. Cuma…. Kalau boleh…. nak menuliss tu.. kita perlu ada etika. Bukan main tulis mengikut parti atau perasaan. Yang aku naik heran….menuding wartawan itu ini….tapi diri sendiri menulis macam taik tak sedar. uuhh.... sewel.

Polis memang dibawah kuasa Perseketuan, dibawah pemerintahan BN… tapi kerajaan negeri kan di bawah kerajaan Pas. Takan nak salahkan Polis je.? Kenapa tak kait kan sekali kerajaan Pas..?? Kerajaan negeri buat apa..? takan tiba2 polis boleh buat sesuka hati..? Mana anak2 sultan.? Pemangku Sultan..? diam je.? Takut dengan polis.?

Mungkin juga tindakan polis mengawal ketat keselamatan sultan kerana susulan daripada pengawal istana yang kena tembak. Mana kita tahu kalau polis ada sumber maklumat yang penting..?

Kalau pembangkang semuanya tahu…. Suruh je la perisik2 polis letak jawatan. Biar perisik rakyat yang ganti tempat SB polis. Uhh….

No comments:

Post a Comment