Friday, July 23, 2010

Rais.. Raiss....

Aku nak tulis tapi si mummy rokiah dah tulis. Takpe la.. aku luahkan apa yang aku rasa perlu luahkan.
" Rais rasa terhina dengan bantahan bla bla.. "

Dalam isu ini, aku rasa memang sepatutnya David Teoh dan Ahmad Idham tak layak menduduki kerusi lembaga pengarah FINAS. Aku tahu filem mereka semuanya meletup tapi tidak semestinya ia dijadikan sebab untuk mereka duduk dalam kerusi lembaga pengarah.

FINAS aku rasa ialah badan kerajaan yang dipertanggungjawabkan untuk memajukan industri filem. Mereka berdua ialah pembuat filem dan finas diberi lesen untuk menguruskan filem negara termasuk beberapa perkara.

Mengurus dan pemain aku rasa perkara yang berbeza. Aku tidak nampak sebab yang kukuh mereka ini duduk dalam kerusi FINAS. Yang aku nampak hanya satu.... ialah salah gunakuasa yang berleluasa.

Contohlah.. kalau kita nak jual produk.... agak2 produk sape yang nak dijual dulu.? produk orang atau produk kita sendiri..?

Kita ni kekurangan ke orang yang mahir bab2 filem.? Aku rasa ramai akademik yang boleh dilantik untuk memajukan filem negara.

Mengapa mereka ini dipilih oleh Rais..? Menteri semua tahu..? menteri semua hebat kan... yo la.

/me sebab tu ke filem2 mereka semua lepas..? uhh....

No comments:

Post a Comment