Friday, September 24, 2010

" saya tak tahu "

Tiba-tiba nama kompeni ni meletup. Semuanya gara-gara 4 billiun. Wow... taniah PAS Kelantan kerana dapat sedekah dari anak jati Kelantan. 

Kalau I’DA world melunaskan janjinya.... Najib mesti pening kepala. Mana kan tidak.... mana dia nak cekau duit untuk menandingi modal PAS.

Aku no komen. Tanya pada fikiran masing-masing. Kalau korang kata bukan rasuah... tapi sedekah.. ikut la. .. dah besar panjang. Takan itu pun tak leh fikir.

Greenbox suruh fikir... so.. ini yang aku fikir.....

Ida world ia sebuah syarikat yang mencari keuntungan. Sudah menjadi amalan bisnesman di Malaysia terutama orang syarikat bumiputera, untuk maju syarikat itu perlu mengendeng dengan orang politik untuk mendapatkan tender kerajaan atau untuk mendapatkan kelulusan projek yang hendak dibangunkan.

Tak kisahlah samada orang politik itu dari pihak pemerintah atau pembangkang. Boleh bagi untung dia sapu la.

Jadi salahkan I’Da World menjayakan 1Malaysia..? Rasuah ka..?

Cik abang... cuba la bukak otak tu skit... I’da world tidak menyumbang pada umno tapi kepada kerajaan. Tapi kes di Kelantan...... syarikat itu menyumbang kepada PAS dan bukan kepada KERAJAAN KELANTAN.


Bukankah itu perkara berbeza. Kalau menyumbang kepada kerajaan dikatakan rasuah... maka MILO atau syarikat2 swasta merasuah kerajaan..?


Ada ke patut... kalau isu yang membabitkan mereka.... “ saya tak tahu”... hahhaha...

/me Lebih baik Pak Lah tdo dari kata 'saya tak tahu "

No comments:

Post a Comment