Friday, October 15, 2010

berjubah tapi penuh noda

Aku tak tahu selama ini duit judi atau dari sumber yang haram boleh didermakan. Itulah tanggapan aku selama ini. Tapi setelah Dr. Asri ada menyatakan duit itu kira “halal”, so…??

duit itu tak haram yang membuatkan halal haram adalah kita Hajjah Balkish Mohd, 60.

Aduhh.. aku senyum dengar ulasan hajjah ni. Patut la selama ini orang kaki judi memegang pepatah “ duit tu tak haram la… duit sama je. Nanti kita sedekah kat anak yatim, duit tu nanti jadi halal la. “

Tak reti aku nak mengulas isu ini. Abdul Wahab Kadir Mydin dah mengulas.

Kalau takde duit haram atau halal, aku nak tanya kat orang Pas…. Dulu sibuk2 nak cabut kilang Casberg kat Selangor. Tapi bila dah perintah Selangor, bukan nak tutup... malah Khalid Samad ofer tanah untuk carsberg memperbesarkan lagi operasi.

Dikaca mata Pakatan kelihatan mereka lebih Islamik. Tapi realitinya..? umpama perempuan berjubah membuat maksiat.

Aku tak nampak selama ini Pas membawa isu untuk memajukan negara. Yang mereka tahu hanya menjaja ayat 'fitnah".

Aku tak yakin pemimpin Pas boleh memajukan negara. Kalau pakatan memerintah, mungkin cina-cina Dap yang menguasai bidang ekonomi. Walau mereka boleh menjana.... tidak takutkah kita apa yang bakal mereka buat.?

Pembinaan Universiti di Penang adalah cawangan sebuah universiti di Singapore. Apa yang aku nampak ialah keakraban antara pemimpin tertinggi DAP dan Singapore. Adakah mustahil Malaysia akan jadi Singapore.?

Fikirkan... dalam 2 tahun sahaja Dap di Penang membuat cara halus untuk menjadikan Penang seperti Singapore. Kalau dulu Gerakan hanya berani mengacah tapi Dap tidak keberatan untuk melakukan.

Ramai penyokong pembangkang mempunya mentaliti seperti Pakcik Wahab. Siapa nak bagi seratus.? FIkirkan... hanya seratus sahaja kita boleh dibeli sedangkan pada masa yang sama Dap hendak membina universiti.

KIta harapkan Anwar atau Azmin.? Kalau aku letak tepi tag aku orang umno aku masih nampak politik mereka hanya untuk poket sendiri.

Terpulanglah kepada akal masing-masing. Allah maha adil. Allah akan tunaikan permintaan kita walaupun permintaan kita itu perkara yang jahat.

/me pening fikir masa depan anak-anak.

No comments:

Post a Comment