Tuesday, October 5, 2010

Haramkan umno tangkap Mahathir.. racis...

Aku tak tahu alkisah sebenar Timbalan Pengarah Biro Tata Negara (BTN) Wilayah Persekutuan, Hamim Husin berhubung dakwaan laman portal berita 'Malaysian Insider' yang mendakwa beliau telah membuat kenyataan berbaur perkauman baru-baru ini.

Aku ingat dia bercakap secara terbuka, rupa-rupanya laman portal berita itu melaporkan bahawa pegawai kanan BTN itu telah mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman pada sesi tertutup dengan Pergerakan Puteri UMNO pada 27 September lalu.”

Lol... apa benda semua ni.? Kenapa pula melayu itu yang harus disiasat dan bukan minah cina yang menyeludup masuk dalam mesyuarat parti yang berdaftar.? Pencuri masuk rumah, tuan rumah yang dituduh..?

Jangan jadi bangang la. Korang ni pembangkang bodoh bin tolol. Tak payaha susah-susah nak menyeludup masuk dalam mesyuarat umno untuk mencari bukti umno racis. Tak payah susah-susah nak cari orang yang racis. Semuanya di depan mata. Jangan nak main silap mata.

UMNO memang racis la. Umno memang sepanjang zaman memperjuangkan dan mempertahankan melayu. Dari mesyuarat biasa cawangan sampai la ke persidangan. UMNO racis mempertahankan melayu. Melayu dapat dulu baru kaum lain. Sebab itu kalau ada orang yang menyatakan umno galak mempertahankan hak melayu hanya waktu persidangan sibuk orang itu buta hati.

Kenapa nak siasat Hamim.? Siasat sahaja umno di bawah akta hasutan. Tak cukup dengan siasatan.... HARAMKAN UMNO kerana racis. Dan yang penting.... korang ini watpe susah-susah nak cari bukti seseorang itu racis. BUKANKAH MAHATHIR selalu kata HAK MELAYU..? TANGKAP LA MAHATHIR. Siasat dia. Kena nak lepaskan dia..?

Kenapa tidak dakwa Mahathir..??? tak cukup bukti kah.? Tak cukup dengan itu. Semalam utusan melaporkan, Sultan Johor bertitah “ Jangan pertikai hak melayu”. Nah nko... raciskah sultan johor.? siasat la... kenapa nak cari ikan bilis..?

Tak ubah macam kera dapat bunga orang pembangkang. Dulu Pas punya la racis nak mampus. Kafirkan umno kerana berkawan dengan cina untuk berkongsi kuasa. Tapi sekarang... sebab kerana nak kuasa, Nik Aziz sanggup jilat kaki Lee Kuan Yew. Shit......

Kalau Nik Aziz tidak racis... kenapa tidak sahaja ubah perlembagaan tanah Kelantan..? Kenapa tanah di Kelantan untuk orang Kelantan sahaja..? Kenapa orang Kelantan sering dicop “ selalu tinggalkan kawan kalau jumpa kaum sendiri..? ”. Dan kerana kuasa, sekarang ini Nik Aziz memberi kelonggoran untuk orang cina.? SEKARANG..? Kenapa baru sekarang..? INI bukti Kelantan bahawa selama ini mereka racis. Orang India macam mana..? Bukankah ia seperti memerintah dengan tidak adil.?

Melayu tidak boleh mempertahankan melayu . Perkasa dicerca kerana memperjuangkan melayu. Tapi cina yang racis mempertahankan cina dipuja. Apa la bangang melayu.......... dulu orang india disanjung. Sekarang ini kerana mereka itu sukar dikawal... mereka plak nak gadaikan melayu kat orang cina. TOLOL.

/me angin semacam melayan melayu pembangkang yang tolol.

No comments:

Post a Comment