Saturday, March 30, 2013

aku akan undi BN


Kalau esok pilihanraya, aku nak undi sape.?
Sebelum ini, ada ketika aku buat keputusan undi pembangkang dan ada masanya aku akan undi BN. Pada kebiasaan piliharaya, Dun aku bg BN tapi parlimen aku akan undi pembangkang. Tapi pru yang lepas semua undi aku pada pembangkang.
Untuk kali ini mungkin semua undi aku untuk BN.
Walau aku ahli Umno, pandangan tentang sesuatu isu politik aku akan hadam. Akhbar atau penulis blog ada pandangan masing-masing mengikut kiblat parti mereka. Malah ramai penulis blog ada kepentingan peribadi malah ramai dikalangan mereka tulisan mereka berbayar. Jadi tak perlu la nak tarbiyahkan aku untuk undi sape.
Mengapa aku nak undi BN..?
Susah aku nak terangkan dengan bentuk penulisan. Tapi untuk ringkasan aku tak percaya pada orang politik walaupun dia berserban panjang. Contoh, ramai penyokong Pas masih percaya bahawa Pas mahu melaksanakan hudud. Sebab apa..? sebab ramai pemimpin mereka (berserban panjang ) masih menipu bahawa Pas akan melaksanakan hudud.
Cuba kita lihat PKR..? Siapa pemimpin PKR..? Mereka semua orang BN. Jadi apa bezanya PKR dengan BN..? Itu belum cerita laki bini, anak beranak jadi pemimpin parti… aduhaii…. Sakit kepala mikir….
Cuba kita lihat politik licik Dap. Kalau pengundian parti pun boleh ditentukan, tidak terfikirkah kita bahawa mereka ini lebih diktator dari Umno..? Yang paling lawak ialah jawapan ketua menteri tentang kos terowong dasar laut. “ Salah taip..?” ia bukan lawak bodoh tapi edisi kantoi.
Kesimpulan dari contoh paling mudah ini hanya satu. Penyokong pembangkang akan merima apa sahaja pemimpin mereka buat. Kerana apa jadi camtu… aku pun tak tahu. Kalau aku fikir dan terus fikir, boleh jadi gila dibuatnya.
/me bersih sangat ke pembangkang ni.? Kalau tender 6 ribu pun disebat… takan la tak ambik komisen projek berjuta.

No comments:

Post a Comment