Wednesday, March 27, 2013

Seribu Janji


Cerita Khalid Ibrahim nak bubar Dun Selangor bukan baru. Kata nak bubar tapi tak bubar pun. Kalau nak bubar Dun pun macam koling, apa la jaminan mereka akan melaksanakan manifesto pilihanraya ? Kata nak hapuskan tol tapi buat terowong ada tol. Kalau janji nak hapuskan tol pun tak betul… ini kan pula, janji belajar percuma, semua cukai turun dan seribu macam janji yang mereka tawarkan.
Cuba check balik apa janji manifesto Pakatan rakyat pada Pru12. Dah bagi elaun suri rumah.? RM50 setiap anak yang dihantar ke taska.? Itu belum janji yang dijaja dalam setiap ceramah… seribu janji mereka ada.
Disebabkan Dun Negeri Sembilan akan terbubar pada tengah malam esok, jadi aku rasa esok Najib akan membubarkan parlimen. Sebab itu hari ini Khalid Ibrahim membuat kenyataan Dun Selangor akan dibubarkan hari ini atau esok. Gimik politik entah apa-apa..
Isu terkini ialah isu video Nurul Izzah. Tidak ada angin tiba-tiba kem mereka dilanda ribut. Aku tak faham, semua benda kesilapan mereka dilemparkan kepada umno. Kalau Anwar tu suci sangat tak mungkin timbul keraguan terhadap beliau.
Setahu aku, semasa Nurul Izzah belajar, memang ada cerita ‘panas’ tapi tidak la sampai ada video. Kontrak seorang Dr. tidak disambung dan pihak universiti memang ada membuat arahan kepada semua staff tentang peraturan-peraturan apabila berurusan dengan pelajar.
Kesimpulanya, jika video tu keluar kepada tatapan umum biar rakyat yang tentukan kesahihanya. Bukan main tuduh sana sini.
Untuk Saifuddin…. Suruh Anwar saman Datuk Trio dulu dan jangan lupa bersumpah bahawa beliau bukan gay dan bukan beliau yang sondol pantat cina doll tu.


No comments:

Post a Comment