Thursday, May 9, 2013

Bukti Anwar pengkhianat segala bangsa

Anwar pengkhianar segala bangsa
Mungkin surat ini boleh dibuat sesiapa sahaja termasuk umno, tetapi jika kita melihat kepada pengundian orang cina ada sesuatu yang menarik perhatian mereka sehingga mereka sebulat suara menolak BN.

Jika surat ini dinilai dari sudut politik, tidak mungkin pihak umno yang melakukannya. Masakan umno tidak mahu orang cina mengundi BN..?


Ok jika Dap menolak dakwaan mereka parti yang paling rasis dengan mengambil kira kemenangan 3 orang calon melayu,  Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz dan Zairil Khir Johari.
Adoi… susahnya nak cakap. Cina mengundi bukan melihat calon tetapi mereka mengundi menolak BN. Mereka mengundi siapa sahaja asalkan bukan BN kerana BN ditunjangi oleh umno dan ia berkait rapat dengan parti yang memperjuangkan melayu. Sebab itu mereka menolak BN.
Pas bukan melayu.? Memang Pas melayu dan Islam seperti umno. Tapi Pas tidak sama dengan umno kerana Pas adalah didalam pakatan Dap dan orang Dap yakin Pas boleh dipergunakan oleh mereka kerana Pas bukan parti dominan dalam gerombolan pembangkang.
Nak bukti Pas bukan dominan.? Adakah Pas boleh bersuara di Selangor berbanding di negeri Kedah dan Kelantan ataupun Perak.? Umno menguasai hampir semua negeri dan pentadbiran kecuali di Penang, Sabah dan Sarawak. Ini kerana ssosio politik negeri itu sendiri.
Iyea, walaupun begitu, umno masih boleh bersuara dan menyatakan pendapat dan kebanyakannya pendapat itu dilaksanakan. Ia tidak seperti Pas yang berkuasa di Terengganu, Kedah dan Kelantan. Kerana apa..? Ia kerana penduduk negeri-negeri ini bermajoritikan melayu. Itupun aku rasa tidak la sedominan mana kerana ia sering tunduk dengan desakan Dap dan Pkr.
Berbalik pada surat ini. Untuk orang melayu, fikirkan la, macam ini ke PM yang kamu mahukan.? Dah la mendokong plural dari segi sex,agama dan bangsa. Jawatan PM pun beliau sanggup mempermainkan.
Bagi kaum cina, fikirkan la secara matang. Anwar mengilur jawatan PM sejak dari sekolah. Sedangkan kalah pun beliau tidak boleh terima ini kan pula beliau nak lepaskan jawatan selepas 2 tahun. 

Ini semua gimik Anwar. Nak bersara tidak jadi bersara, patut bagi geran tanah dia hantar jentolak roboh rumah, ini jawatan PM dia nak bagi kat orang..? aduhh.. buta-buta kamu ditipu.
“Kepercayaan rakyat masih mahukan saya terus memimpin negera.”  Anwar akan menjawab seperti ini jika dia PM.… puii... kaki game punya orang.

No comments:

Post a Comment