Sunday, May 12, 2013

LGE anak Setan

tidak ubah seperti jamalul kiram
Rasis atau tidak terpulang kepada pandangan masing-masing. Bila kita memperjuangkan hak, kita dikatakan rasis. Kalau bangsa lain yang mengungkapkan kata-kata itu aku boleh menerima, tapi jika bangsa kita sendiri yang menempelak itu yang membuatkan aku terasa terkilan.
Begitulah yang terjadi di Palestin. Hak mereka diambil tetapi Palestin dituduh pengganas.
Dap menolak gagasan 1Malaysia kerana ia bukan perjuangan mereka. Natijah mereka hanya satu, mereka ingin merajai negara ini seperti di Singapore. Selagi mereka tidak mendapat kuasa atau meletakkan kedudukan melayu paling bawah, selagi itu mereka tidak akan berhenti daripada mengadu domba.
Dap tidak boleh dipersalahkan kerana ramai melayu yang menjadi pejuang kepada kerosakan ini. Dap tidak tamak tetapi melayu perosak sebenarnya yang tamak dengan limpahan rahmat yang mereka nikmati. Dap hanya mengambil kesempatan daripada sikap golongan ini untuk mencapai cita-cita.
Kuasa ditangan kita namun kerajaan sama sekali gagal melaksanakan amanah rakyat untuk menjaga keselamatan negara. Banyak onak yang ditimbulkan namun kerajaan sekadar memandang tanpa ada sebarang tindakan.
Runtuhnya satu tamadun bukan kerana kebangkitan tamadun lain tetapi ia musnah akibat serangan dari dalam. Begitu juga runtuhnya kota Melaka. Portugis tidak kuat tetapi Melaka ditawab akibat sengketa rakyatnya sendiri. Akhirnya Melaka dijajah beribu tahun oleh orang asing.
“Sedangkan Parti Kebangsaan Rakyat Afrika yang mengajurkan apartheid di Afrika Selatan telah dibubarkan, tetapi UMNO masih berterusan berbangga menyuarakan dominasi kaum,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini. Guan Eng
Kalau Negara mengamalkan dasar apartheid, orang cina tidak ada dalam senarai kabinet. Kalau umno menganjurkan dasar aparthied, Lim Guan Eng bukan ketua menteri Penang,  atau Robert Kuok tidak menjadi orang terkaya di Malaysia. 
Mengapa beliau sekarang berani berkata seperti ini..?
Akhir kalam, kalau kita tersungkur di bumi sendiri jangan salahkan orang lain. Kita sendiri yang mengizinkan ia berlaku.

No comments:

Post a Comment