Wednesday, May 15, 2013

tok guru tidur dengan iman..

Komen Nik Aziz :
Katanya, biarpun tugas itu berat berbanding tugas sebagai Menteri Besar Kelantan sebelum ini, namun jika diamanahkan, beliau akan menerimanya.

“Mursyidul Am itu lantikan dari pusat, dia beri, saya terima, kalau tak bagi pun tak apa, kalau dilantik, saya bersedialah.

"Inilah jawatan yang paling membebankan saya. Menteri besar tak banyak bebanan.


Orang tidur pun disanjung
Mengikut perlembagaan PAS, perlantikan Mursyidul Am diputuskan oleh mesyuarat Majlis Syura Ulamak selaku badan tertinggi parti itu. 

Aku agak muskyil, beliau menyatakan tidak mahu menjadi Menteri Besar kerana keuzuran tetapi pada masa yang sama tidak meletak jawatan sebagai Mursyidul Am. Tok guru sendiri kata, jawatan ini lebih membebankan tetapi kenapa beliau masih sanggup menerima jawatan tersebut.

Aku rasa, awal-awal lagi sultan Kelantan sudah menyarankan agar beliau tidak melantik dirinya sebagai menteri besar.? Aku rasa, sultan tidak mahu negerinya diperintah oleh orang yang suka tidur atau tidak produktif. 


Bukankah beliau sendiri ada menyatakan beliau akan menjadi menteri besar sampai akhir hayat.?

Kata-kata orang politik memang tidak boleh dipercayai. Fikirkan sejenak, kalau dia masih lagi nak jadi Adun dan nak jadi mursyidul am takan la dia tak nak jadi MB. Selama ini pun dia jadi MB bukan buat apa pun. Banyak rasmi batu asas je tapi projek semua tak jalan.
Tak kan la beliau nak kata, " sultan tak nak ambo jadi menteri besar ' malu beb mana dia nak letak muko.

No comments:

Post a Comment