Tuesday, July 22, 2014

Melayu keju

Akaun facebook kena hack atau fake account. Dalam terminologi teknologi, alasan ini langsung tidak boleh diterima.
Pihak polis kekurangan bukti atau dasar kerajaan umno mahu mengemis undi kaum yang tidak tahu bersyukur.

Bukan malang, tapi sial. Selagi umno dibawah Najib, melayu akan terus ditindas.

Sepatutnya kerajaan mengutamakan pengundi mereka tetapi..... hahahaha... ahli umno ditipu oleh presidennya. Ada betulnya kata mereka, "orang umno ini bodoh-bodoh belaka." Sebab itu jika guru diberikan ruang berpolitik, mereka tidak akan menyokong umno.



Najib lebih cina dari orang cina. Aku bukan mahu rasis, tetapi inilah yang dialimi orang ramai melayu kelas bawahan. Dalam kerajaan dan syarikat glc orang cina semakin berkuasa. Aku sendiri terkena bahangnya apabila bos cina bermain wayang.

Bos melayu tak kisah kerana dia bos. Yang mati bukan melayu bangsawan, tetapi melayu seperti aku. Jadi aku kisah ke kalau Malaysia ini dikuasi oleh orang cina.??

Aku mengharap orang melayu akan tolong melayu, tetapi ramai melayu keju lupa daratan.

Aku melayu singkong, gaji ciput dikerah macam orang bergaji berpuluh ribu. phuii..

2 comments:

  1. Rocky de Erectill Hardo Biggo el Squirto un Yur Mothero says: sume pemimpin melayu sama tak kira parti ape hatta Hassan ali sekali pun; jadi jangan layan politik & org2 politik; buat hal kita; jaga ugama, jaga akhlak & jaga budaya; ok? kikikikiki cdm25 kikikikiki

    ReplyDelete