Monday, April 11, 2016

Pelbagai pihak mahu Ceramah Dr. Zakir Naik diteruskan

Polis melarang Dr, Zakir Naik memberikan ceramah di UTEM. Alasan yang diberikan oleh Tan Sri Khalid ialah bagi memastikan ketenteraman awam di negara ini terjaga.

Kedatangan Dr. Zakir Naik ditentang oleh oleh beberapa NGO Hindu dan pemimpin Hindu samada dari pembangkang mahupun kerajaan.

Terkini, pelbagai pihak menuntut kerajaan membenarkan ceramah beliau diteruskan.

Tiada negara di dunia memberi kebebasan beragama seperti di Malaysia. Orang cina di Indonesia menjadi orang Indon. Di Malaysia puak minoriti seperti kaduk naik junjung.

Dr. Zakir Naik penceramah yang amat disegani. Beliau dikenali pendebat secara langsung. Tidak kira siapa pun mereka, beliau tidak pernah berganjak ke belakang.

Dalam ceramah beliau, tidak pernah beliau menghina agama lain. Beliau hanya bercakap yang benar. Jika ada orang hindu tidak berpuashati dengan hujah beliau, carilah orang yang tinggi ilmu dikalangan mereka.

Kerajaan tidak sepatutnya mengikut kehendak mereka. Orang Islam sudah banyak bertoleransi dengan agama lain. Jika mereka berani menggertak, setiap orang Islam diwajibkan untuk mempertahankan agama mereka. Jangan fikir mereka memonopoli gangster orang Islam harus mengikut telunjuk mereka.

Ramasamy menggelarkan Zakir Naik sebagai satan. Dia tak tau kalau orang Islam naik setan, tak cukup tanah ko nak lari. Gampang..

Amat trajis apabila Tokoh Maal Hijrah dilarang memberikan ceramah, mungkin Ramasamy boleh dianugerahkan tokoh maal hijrah 1438H.

No comments:

Post a Comment