Saturday, May 4, 2013

Yakini BN

Esok 5/5/2013 tarikh pengundian rakyat Malaysia bagi Pru13. Persaingan pilihanraya kali ini amat sengit dan BN dijangka akan tewas. Dan mungkin juga BN akan mengekalkan kerusi seperti sekarang ini. Mungkin lebih atau kurang sedikit.
Anggaran ini dibuat seperti andai kerusi di johor diambil pembangkang, ada juga kerusi pembangkang kembali ke tangan BN. Sebagai contoh parlimen aku sendiri ada harapan untuk BN mengambil alih dari tangan Pkr.
Walau pembangkang menyatakan Malaysia tidak mengamalkan demokrasi, tapi pada masa yang sama mereka yakin mereka akan menang dalam pilihanraya kali ini. Inilah sebenarnya politik.
Sejak 5 tahun yan lepas kita dihidangkan pelbagai isu politik. Pembangunan atau kemajuan rakyat@negara kurang diberi perhatian. Dengan asas ekonomi yang kuat, sepatutnya KDNK kita lebih baik  daripada yang kita capai beberapa tahun ini.
BN didakwa mengamalkan politik lucah, kerana terlalu ramai pemimpin pembangkang terlibat dalam video panas. Bagi aku, jika tidak ada pelaku maka tidak adalah video. Tapi sebaliknya rakyat tidak menilai atau menghukum keadaan ini dengan sewajarnya.
Kalau rakyat Amerika bukan Islam menolak pemimpin yang tidak bermoral tapi agak aneh majoriti rakyat kita  yang beragama Islam boleh menerima pemimpin seperti ini. Tapi apakan daya, kemahuan rakyat. Undi ditangan rakyat.
Aku jarang membuat keputusan awal siapa aku nak undi. Tapi kali ini aku sudah tekad, aku akan undi BN.

Jangan pura-pura terkejut Israel menyokong pembangkang. Banyak pendedahan dibuat atau Anwar sendiri telah berucap secara terbuka. Kita sendiri sengaja membutakan mata memekakan telinga. Jadi, fikirkan, mengapa gereja ini menyokong pembangkang. Bukan sebarang gereja, tapi gereja Israel. 




Jangan lupa tuntuan Ambiga yang disanjung oleh Melayu@ISLAM.
1.Anak kepada pasangan islam tidak semesti nya menjadi islam secara automatik.

2.Orang bukan islam yg telah memeluk islam hendaklah di beri kebebasan jika mahu kembali pada agama asal dan tidak bolih di kenakan undang-undang.

3.Kes pertukaran agama islam kepada bukan islam mesti di kendalikan olih mahkamah sivil dan bukan makamah Syariah.

4.Tidak perlu di catatkan dalam kad pengenalan seorang muslim bahawa dia berugama islam.

5.Orang bukan islam tidak perlu menganut agama islam jika mahu berkahwin dengan orang islam dan orang islam yang mahu berkahwin dengan bukan islam di benarkan keluar dari islam.

6.Pasangan atau seorang yg menukar agama ke islam tidak perlu di beri hak penjagaan anak.

7.Kerajaan mesti menyediakan peruntukkan dan dana kepada bukan islam untuk membina rumah ibadat mereka seperti mana mereka memberi kepada masjid.

8.Orang bukan islam di benarkan menggunakan perkataan2 suci dalam islam dalam percakapan mereka.

9.Orang bukan islam yg ada hubungan keluarga dgn yg memeluk islam mesti mendapat hak menuntut harta pusaka jika berlaku kematian.

10 Bible dalam bahasa Malaysia atau Indonesia di benarkan untuk di edar secara umum.

11.Membenarkan agama2 lain di ajar dalam sekolah-sekolah.

12.Program berunsur islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah di tiadakan (penghapusan ajaran agama dalam islam).

13.Semua umat islam yang membayar zakat mesti membayar cukai pendapatan dan wang zakat perlu di kongsi dengan agama lain.

14.Islam tidak bolih di sebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti soal pakaian penutupan aurat kepada pelajar ( membenarkan pilihan kepada pelajar samada mahu menutup aurat atau tidak)

No comments:

Post a Comment