Saturday, August 3, 2013

Najib semakin merapu


Aku tak salahkan punahsihat PM. Tapi aku kagum dengan kelembapan PM Malaysia sekarang ini. Kalau umno tak berani tukar presiden, inilah penggal terakhir perdana menteri dari umno.

Seramai 227 pengamal media termasuk blogger telah diberikan pingat PKN. Tak perlu berjuang menggadaikan nyawa untuk mendapatkan pingat ini. Cukup sekadar tekan keyboard di rumah atau pejabat.

Kalau la pingat ini diberikan kepada wartawan yang membuat liputan di medan peperangan, tidak ada siapa yang mempertikaikan..... entahlah, malas nak komen banyak, ada akal lu pikir la sendiri logiknya....

Ini dinamakan majlis paling goblok.... terang-terang Najib menghina askar dan polis yang berjuang. Kalau wartawan malaysiakini yang menghentam kerajaan dan memperlekehkan kewibawaan anggota keselamatan pun diangkat sebagai wira negara, apa nak dikata.... inilah Perdana Menteri yang paling hebat dalam sejarah Malaysia.

Sebelum ini Idris Jala dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kecil Jenayah Berat. Tak logik dek akal langsung tindakan Najib ini. Orang yang tidak pernah menangani jenayah dilantik menjadi pengerusi. Padanlah ISA atau ordinan yang menangani jenayah dimansuhkan.

Sebenarnya terlalu banyak kelemahan Najib menguruskan negara. Bagi aku sebab mengapa Najib tidak dipersalahkan atas apa yang berlaku.?

Sebelum ini Najib sanggup menjadi pelakon tambahan untuk iklan tahun baru cina. Ini menandakan beliau PM yang terbuka atau rendahnya martabat seorang PM.?



Jika hendak dibandingkan prestasi Najib dengan Pak Lah, aku kira Najib lagi teruk dari Pak Lah. Selembap Pak Lah tidaklah sampai sujud dengan kaum cinabeng. Islam terpelihara melayu masih dijaga.

Umno hanya ada seorang yang bernama Mahathir. Jadi terpulanglah kepada ahli umno untuk mengubahkan. Jangan nanti bila umno ditolak, rakyat yang dipersalahkan.

No comments:

Post a Comment