Sunday, March 2, 2014

Semua salah umno

Ia bukan kerja dalaman. Ia kerja luar. Musuh tak mesti umno walaupun ia mungkin saja dari umno atau sekularis yang macam umno. 
Nik Abduh seperti menyalahkan umno kerana Abdul Hadi disaman RM 2 juta.

Isu saman terhadap TGHH bagi saya kecil saja. Ia teknikal. Saman itu pula biasa saja bagi orang politik. Saya lihat ianya satu 'game' yang sengaja dimainkan demi mencemar nama seorang tuan guru politik Islam yang sentiasa menggegar kezaliman dan menyuburkan kebangkitan Islam dalam negara 
Walaupun adakalanya Presiden Pas menuduh umno yang bukan-bukan, umno tidak mengambil pendekatan menyaman.

Cukuplah menyalahkan umno. Bodoh sangatkah penyokong pembangkang percaya kenyataan seperti ini. Parti sendiri berantakan berebut jawatan, orang lain yang ditomah. Harap sahaja berserban, tapi tak takut dosa fitnah.

Azmin Ali menyaman suara keadilan pun salah umno?

Mereka berpolitik 24 jam. Hampir tiada masa untuk membangunkan negara. Kalau mereka tidak mahu projek Langat, sepatutnya mereka sudah ada projek alternatif.

Hakikatnya, mereka hanya pandai bercakap menyalahkan orang lain.

Aku tidak tahu dimana kelebihan mereka berbanding umno.

Rakyat mahu wakil rakyat umno beri peruntukkan, tiba wakil rakyat pembangkang tin milo pula diedarkan.
Orang yang memberi derma belum tentu pernah buat pasport tetapi pemimpin mereka melancong luar negeri macam balik kampung.

Daripada isi poket orang, lebih baik sedekah kepada anak yatim.

Apa gunanya kerajaan negeri ada 3 bilion kalau persekitaran kita busuk dek sampah. Umpama mahu kaya, hari-hari terpaksa makan ikan masin. Takpe juga kalau kita rasa kekayaan itu. Kalau kita dapat susah je orang lain yang senang.... aduhaii..

No comments:

Post a Comment