Thursday, November 28, 2013

Anwar hanya berani marah khalid tapi tak berani pecat

Dikala pemimpin pakatan memukul gendang pemotongan elaun menteri, sebaliknya semalam rakyat dikejutkan dengan berita kenaikan gaji Menteri Besar berserta kuncu-kuncunya. Kenaikan yang terlalu tinggi sehingga mencecah 350% amat memualkan.
Secara peribadi aku tidak terkejut. Ia sudah menjadi permainan orang politik. Sebab itu aku tidak ambil kisah dengan kenaikan ini walau gaji Menteri Besar Selangor jauh lebih tinggi dari gaji perdana menteri. Yang aku kesalkan ialah sikap rakyat Malaysia yang senang diperbodohkan oleh mereka.
Seringkali di laman sosial pakatan menjaja menteri boros menggunakan duit rakyat. Lantas rakyat mengutuk kerajaan dan memuji jimat cermat kerajaan pakatan.

Camni la.. bagi penutup isu ini, komen perdebatanYuktes Vijay dengan penyokong pakatan kita nilaikan sendiri.
keputusan yang saya ambil setelah berdebat dgn beberapa penyokong pakatan tentang ekonomi negara...saya tunjuk bukti guna laman rasmi bank negara...dia kata bank negara kroni bn...saya tunjuk bukti dgn dokumen cia amerika...dia kata cia dibeli bn...saya tunjuk laporan audit negara...dia kata auditor general macai bn....akhir sekali saya tunjuk dia laporan imf,dia kata bn dan imf mmg sekutu dr dulu...sebab itu anwar kena pecat....
akhirnya saya tanya dia macam mana dia tahu negara akan bankrap..dia hantar link youtube ceramah mat sabu...kata dia,kalau mat sabu tipu,tak mungkin tuhan akan memenangkan dia dlm p/raya pas...habis bn menang p/raya itu kecoh buat apa?
minta maaf...ada had utk kebodohan...ini tahap kritikal...tak larat..tak sanggup
akhirnya saya tanya dia macam mana dia tahu negara akan bankrap..dia hantar link youtube ceramah mat sabu...kata dia,kalau mat sabu tipu,tak mungkin tuhan akan memenangkan dia dlm p/raya pas...habis bn menang p/raya itu kecoh buat apa?
minta maaf...ada had utk kebodohan...ini tahap kritikal...tak larat..tak sanggup

No comments:

Post a Comment