Sunday, January 5, 2014

Hebat cina, semua hadiah dia bolot.

Ng Chee How memenangi hadiah utama Karnival ICT Plaza Low Yat, Win Big Win More, di sini, semalam. Hadiah tempat kedua dimenangi Chua Chee Keong, 36, iaitu wang tunai RM30,000 dan ketiga pula sebanyak RM15,000 dimenangi Koo Sheau Jen, 30
Sementara itu, Pengarah Urusan Plaza Low Yat Michael Lee berkata, penganjuran karnival julung kalinya menerima sambutan menggalakkan daripada orang ramai dengan penyertaan 3,000 peserta.

Dalam 3 ribu peserta,3 orang cina menjadi orang bertuah untuk memenangi hadiah utama. Mungkin tahun lepas Low Yat tidak dikunjungi oleh orang melayu dan india. Aku tidak rasis, tapi agak-agak la kalau nak menipu. Kalau ia dibuat secara cabutan bertuah, orang tidak sangsi dengan keputusan pertandingan.

Berdasarkan pengalaman aku kerja, aku tidak mempercayai orang cina. Mereka pandai bermain wayang. Kalau syarikat itu cina, mampus orang melayu kena tindas. Jadi janganlah terpedaya dengan permaian licik orang cina.

Lim Guan Eng naikan elaun guru kafa kerana dia tahu, bermodalkan duit sedikit namanya akan disanjung bak perwira oleh penganut pembangkang tegar. Secara tidak langsung, apa jua isu bakal timbul melibatkan dirinya, maka macai-macai akan mempertahankan beliau.

Untuk menghalalkan tindakan CM Penang, seorang macai menyamakan kereta yang digunakan oleh Mukhriz sekarang ini. Dia terlupa, kereta rasmi yang digunakan oleh Mukhriz dibeli sewaktu pemerintahan kerajaan pembangkang.

Bagi aku, isunya bukan nilai kereta atau jenis kereta. Tetapi janganlah cakap seperti paku dulang, mengata orang tetapi sendiri yang lebih. Aku ambil kata-kata bekas presiden perancis. " orang politik tidak percaya apa yang dikata, tetapi yang mengejutkan orang boleh percaya apa yang dikata".

No comments:

Post a Comment