Tuesday, January 21, 2014

Pas topeng syaitan

Sepatutnya mereka membuat laporan polis kerana kafir lahanat menyuruh seorang muslim membuka tudung, sebaliknya yang berlaku mereka bersama kafir ke balai polis untuk membuat laporan seorang blogger mengaitkan isu tersebut dengan Dap. Sayang sungguh puak Pas kepada Dap.
Sehingga kini Pas tidak mengutuk tindakan Pengerusi Lembaga Pengurusan SJKC Nan Ya, Pang Ah Ngang dan Guru Besar, Chiew Swee Tua, Pas melalui Mazlan Aliman bersatu dengan anak dajjal menunjukkan taat setia kepada parti yang bersungguh untuk merosakkan Islam.

Umno dipersalahkan kerana dikatakan melakukan provokasi kaum. Apa la sial sangat mereka ini. Semua perkara harus dilihat dari sudut politik. Seriously, aku tak boleh terima politik seperti ini, agama dijadikan topeng bagi merebut kuasa.
“Rakyat Malaysia dijamin kebebasan bersuara, berekspresi dan beragama. Semua ini jelas ditulis dalam Perlembagaan Persekutuan.”
Apakah maksud kebebasan beragama apabila non muslim boleh menyebarkan kepada muslim.? Jika ini kefahaman puak ini, memang negara akan bermandi darah. Untuk setakat ini kebanyakkan rakyat masih berdiri dibelakang sultan. Kerajaan sekarang juga masih mempertahankan institusi kesultanan Jika kenyataan Khalid Samad diterjemahkan, bukahkah ia membuktikan bahawa PR memang mahu menjadikan negara ini tanpa sultan.?
Sebab utama PR mahu menghapuskan sultan kerana ramai sultan tidak sealiran dengan prinsip politik mereka. Salah satu sebab sultan tidak menyebelahi mereka, sultan tahu mereka mahu menjadikan Malaysia liberal dalam semua segi termasuk beragama.

Inilah perangai cina. Dah salah tak mengaku.

No comments:

Post a Comment