Friday, August 21, 2009

sory la pull.... aku emo.

Sory la Pul, aku tak sengaja marah ko... aku agak emo tadi. Aku tak sengaja tendang keyboard tu, aku nak terjatuh bila aku nak berdiri. Bila nak berdiri then nak terjadi tu yang cakap terus terlepas.

Tanah yang bagi kat hindu tu ko kata BN luluskan, then kes buah pala ko kata BN gak.... Tanah yang tamil2 tu duduk memang haram, then kerajaan negeri halau ko kata BN yang salah..... sebab hindu tu tak bersyukur....... hilang akal ke ko salahkan BN. Selama ini, itulah masalah yang dikatakan BN menindas rakyat. Sama la, pemaju guna polis untuk merobohkan.... yang kena BN gak..... walhal kerajaan NEGERI PULAU PINANG itu kerajaan PAKATAN. NKo FAHAM...??

Then ko cakap, duit zakat 60 Billion. Aku tanya zakat negeri mana 60 Billion..? Nko kata semua sebab ko ada member kerja LHDN. Ooo... patut la 60billion ek... Aku dah cakap info ko cakap tu salah, zakat dengan LHDN tu lain..... zakat tu kerajaan negeri yang pegang. Tapi nko nak gak aku dengar hujah nko. Camne aku tak berbulu..... aku bukan bodoh sangat nak kena kapur. Nko boleh la.... apa orang cakap angguk je....

Then,..... bila nko cakap, semua sama... pakatan atau Bn semua sama... aku cuma sokong Pas. Loor.... itu yang aku nak berdiri sebab nak tulis white board kat belakang....... tapi sebab kerusi aku kan besar dan boleh berpusing, aku pegang cam nak terjatuh. Tangan aku baru sapu dettol la bro... tu yang licin tuh.

Aku berbulu la dengan mentaliti orang yang dangkal, aku tak sokong pakatan tapi aku sokong Pas. Aku rasa orang tu cam takder akal je. Nko skolah tinggi, tapi nape tak leh fikir, Pas tu kan ahli gabungan Pakatan. Kalau nko guna hujah Pakatan belum didatarkan, aku no komen la...... tapi ibaratnya hujah tu macam sial. Nak menghalalkan puak nko je.

Nko tuduh aku, aku baca utusan je.... tak baca harakah.... kalau sekadar baca harakah, tak payah la nko nak X ngan aku, geli bulu ketiak aku dengar hujah nko tu. Sebab baca harakah lah mungkin otak nko dah tak jalan. Dibebalkan oleh Harakah oleh Suara keadilan. Nko baca Posting Anwar, orang2 dia pun baca Utusan dan Berita Harian silap2 dia sendiri pun baca. Yang anehnya, dia suruh orang boikot tapi dia baca. hermm....... bukankah dia memperbodohkan orang..?


Contoh, logik ke umno bagi duit palsu suruh untuk mengundi umno...? Bodoh sangatkah umno ni..? Menuduh tanpa bukti. Orang yang percaya akan hal ni, aku tak tahu nak labelkan apa.... nampak sangat bodohnya. Kalau bagi duit palsu kompem la orang tak undi. Kot umno nak bagi duit palsu mesti bagi kat penyokong lawan suruh undi Pas. Itu tandanya Pas sendiri yang buat cerita... buat fitnah.

Selangor duit habis disalahkan Umno..... sebab kata umno dah perhabis. Selama ini Selangor diperintah umno takde pun kata Selangor kehabisan duit. Kita ni ada akal yang tak pandai, jangan la nampak kita ni macam bodoh. Aku tahu ko pandai cuma nko ni cepat percaya pada orang. Fikir la dulu....

Apapun sory la atas apa yang terjadi. Kalau nko datang lagi, mungkin dewan boleh bersidang lagi. Adiguss....

/me kalau umno salah aku tak kata betul..... yang salah tetap salah.... bukan pakatan yang hiprokrit.

No comments:

Post a Comment