Wednesday, September 9, 2009

Apaabila Malaysia menjadi Malingsia


MALAYSIA kini dipanggil MALINGSIA. Maling ialah pencuri dan Malingsia beerti pencuri besar.Bukan nama negara sahaja di hina. Bendera UMNO dan Menara Petronas turut dipersenda. Apa mahu jadi dengan sebahagian rakyat Indonesia ini?

Hakikatnya apakah ada rakyat Malaysia yang membuat kacau di Indonesia seperti menduduki tanah haram kemudian membuat perkampungan, menipu identiti diri dengan memasuki negara berkenaan berkali-kali, menjadi pembunuh, penyamun dan perogol, menipu melalui sihir, menggunakan passport palsu, menyeludup rokok kretek, mengajar agama salah, memukau dan bermacam-macam lagi?

Apakah ada rakyat Malaysia di Indonesia yang berstatuskan pendatang tetapi menggunakan hospital kerajaan dengan jumlah bil berbilion ringgit, menggunakan kemudahan pendidikan, mendapat kebebasan ke sana ke mari untuk berkumpul setiap hujung minggu dan sebagainya dan sebagainya?

Yang banyak buat hal ialah rakyat Indonesia di Malaysia yang kebanyakannya asal pendatang tetapi kini menjadi warga negara dan ramai lagi yang berhajat sedemikian. Siapakah yang sebenarnya lebih membuat onar?


Salam Kebangsaan Untuk Seluruh Pemuda-Pemudi Republik Indonesia dimanapun berada, baik yang sedang berada diantara Sabang Sampai Merauke atau yang sedang berada diManca Negara. Salam Persaudaraan, Jangan kita biarkan negara manapun untuk mengusik aset kebudayaan kita, karena bagaimanapun itu adalah milik negara kita yang harus kita pertahankan. Cinta Tanah Air Sebagian Dari Iman.... Satu Nusa Satu Bangsa Satu Bahasa Kita…

Seterusnya...

No comments:

Post a Comment