Friday, September 18, 2009

ole-ole AMK

Sengaja nak sembang2 bodoh. Kiranya kempen ole-ole yang dibawakan oleh AMK sudah berjaya meresap dalam kepala otak aku. Baguslah Shamsul Iskandar ni. Perihatin dan cekap mencari isu.

Aku labelkan misi kumpulan ini sebagai misi orang bodoh. Tujuannya bukan membantu tapi hanya memperbodohkan orang. Sepatutnya sebagai ketua gagasan yang dikatakan berwawasan akalnya kedepan tapi rupa-rupanya akalnya hanya sejengkal.

Memang politik memperbodohkan orang, tapi kot ye pun berpada-padalah. Bawalah isu yang lebih berkualiti. Isu yang boleh menjana idea penambahbaikan dan bukan isu murahan.

Kalau lah makcik ni Rosmah hadiahkan tanah, bagi kemewahan agak2 apa kata pembangkang..? Mesti terpapar dalam suara keadilan, kroni rosmah tido beralaskan harta rakyat. Ini bukti umno korup dan inikah yang wajah 1Malaysia yang mementingkan kerabat keluarga. Tak gitu wahai orang pakatan..?

Ala.... tak payahlah cakap, AMK bukan memperjuangkan untuk kemewahan tapi AMK untuk membantu. Kalau ini tujuannya boleh baca orang ulasan orang gua ni.

Realitinya kalau ingin membantu tanpa ada asas politik, mengapa tidak sahaja menggesa Kebajikan Masyarakat membantu..? Kalau umno tidak buat kerja, dimana peranan AMK Negeri Sembilan. Hanya tahu melalak macam anjing..?

Kalau isunya Rosmah lupa daratan, tidak jenguk mereka.... aku nak tanya kat bos AMK ni. Setiap tahun cukup dia tawaf menziarahi kaum keluarganya.? Kalau aku kata hari2 biasa.. argg jangan buat lawak la...... tengok diri sendiri. Kekadang kita sendiri pun 3 bulan baru nak jengok omak kat kg.

Padan muka makcik ni. Kalau aku pun... pegi jalan la. Over sangat. Kalau ikhlas nak jumpa takpe... tapi yang aku nampak memburukan orang. Kan makcik ni kata Rosmah lupa daratan.... so, wat per nak terkedik2 jumpa Rosmah.?

/me bolayan la orang macam ni....

No comments:

Post a Comment