Friday, October 9, 2009

geruh didepan

Ngah sedap layan tv, member msg. Cam tak sedap je bunyinya. Kalau benar panglima, marilah balik. Geruh di depan, hackor Kelantan Terengganu sudah turun.

Semalam petang, aku macam tak endah je. Pas nak buat onak. Dulu punya cerita, diorang betul2 mau bikin. Kelantan Terengganu sudah ramai turun.

Aku teringat apa yang kami sembangkan dulu. Aku diam.... nak turun Bagan, keadaan tak mengizinkan. Tengok la, kalau pagi ni memang diorang repeat, esok aku akan pergi. Tapi kalau aku pergi, apa yang aku boleh buat. Lawan sesama melayu sesama umat..?

Balik dari melepak, dunBP bagi info. Ada sedikit kekecohan. Kalau puak pakatan ada online, umno masih terkial2. Hermm... aku memang tak faham dengan umno ni. Setapak dibelakang.

Puak pembangkang macam dirasuk syetan. Nak bergaduh hanya sesame melayu. Gaduh dengan cina, india tak nak. Mereka kata, kafir ni lebih mulia dari umno. Walhal, dalam Al-Quran sendiri menyebut, kafir tetap akan jadi ahli neraka. Tapi kerana politik, mereka sudah pusing. Begitulah ucapan Anwar, undi pemimpin biar yang beriman, nanti Allah akan tuntut undi kita. Tapi yang memberi ucapan imannya bagaimana..? bukan 2x5 ke..?

Sekarang aku memang tak peduli. Apa nak jadi, lantaklah. Asyik nak mengalah je apakah ertinya. Dahlah mereka ini sudah dibutakan hatinya. Nak menang pilihanraya pun mereka katakan jihad. Boleh masuk syurga. KAlau macam inilah tanggapan mereka, aku rasa Nordin jauh lebih mulia dari puak Pas ini.

Pas mendidik penyokongnya ke arah keganasan. Agama dijadikan perisai. Mereka memupuk pemikiran penyokongnya, Pas itu Islam dan Islam itu sama dengan Pas. Sebab itu apa yang mereka buat dilihat sebagai jihad dimata penyokongnya. Sampai satu tahap, kalau Pas kata lembu itu binatang suci, aku yakin penyokongnya pasti akan mengiyakan.

Apa yang aku simpulkan, Anwar bapak segala setan dan Pas parti yang merosakkan. Mereka ini semuanya petualang.

/me Agama dipolitikkan.

No comments:

Post a Comment