Wednesday, October 7, 2009

sakit hati




Mata nak terpejam, tapi aku tertarik dengan ucapan sekor mamat ni. Aku nak tuntut apa yang dia cakap. Anak yang baru lahir diberikan RM100. Anak aku anak Selangor tapi sampai la ni, aku belum dapat surat taniah untuk tabung 100 ni. Aku nak tagih hak aku. Aku tak tahu camne nak dapat duit tabungan tuh. Kalau perlu aku daftar... aku akan daftar. Tapi tolong bagitau kat mana aku leh daftar.

Tapi awas... kalau ada yang mention, duit tabungan tuh hanya boleh didaftarkan bila anak aku berumur 18 tahun... memang gampang pakatan ni. Asyik nak kelentong orang sokmo.

Anak2 masuk universiti dari keluarga berpendapatan rendah diberikan RM1000.? Apa yang dikatakan berpendapatan rendah.? Ibubapa yang berpendapatan dibawah RM1500 layak untuk mendapatkannya..? apa la gampang orang pakatan ni. Kalau dasar ini digunapakai, memang... eeiii.... tengok muka mamat je rasa nak..... huh.... geram tahap cipan ni..

Weii... melayu bongok... patut anak yang berpendapatan rendah masuk universiti bukan dapat seribu RM 1000 la weii.... tapi dapat biasiswa la bodoh. Kalau hapuskan DEB semata2 nak dapatkan seribu.... ko memang cilako. Ko tahu cilako...? Biasiswa ko tarik... seribu yo ko bagi.... huh....

Difinasi berpendapatan rendah RM1500. Hahhahha... retrotik semata2. Argg... gampang... memang sial. Kot orang inilah yang dulunya masuk U dapat biasiswa.... lagi la..... sia2 je nko jadi manusia.

/me memang pakatan ni furikkk...

No comments:

Post a Comment