Monday, October 18, 2010

dah bosan

Cina tolong cina. Tak kisah mereka cap parti apa. Si melayu plak tak sedar diri. Lantak ko la melayu. Belajar tinggi-tinggi tapi akal setinggi togeh. Desak kerajaan sama rata tapi bila tak dapat biasiswa, meroyan macam mati bini. Pegiiii la.....

KUALA LUMPUR 18 Okt. - Kerajaan kini dalam proses akhir untuk mengambil tindakan terhadap dua guru, masing-masing di Johor dan Kedah yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman Ogos lepas.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, siasatan menyeluruh sedang dilakukan dengan menimbang semua keterangan daripada saksi terlibat agar keputusan yang diambil kelak merupakan satu keputusan yang adil kepada semua pihak.

"Semua pihak harus faham ini adalah kali pertama seorang pegawai kerajaan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman. Jadi makan masa sedikit (untuk siasat dan ambil tindakan)," katanya pada sesi soal jawab persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) yang ingin tahu mengapa kerajaan lambat mengambil tindakan terhadap guru-guru terlibat.utusan

ALOR SETAR 18 Okt. - Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang hari ini menunjukkan surat daripada Pejabat Tanah dan Galian Kedah untuk membuktikan dakwaannya bahawa kerajaan Kedah telah menaikkan kuota perumahan kepada 70 peratus untuk bumiputera di negeri itu.

"Semalam Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak meminta menunjukkan bukti, jadi hari ini saya tunjukkan bukti itu," katanya kepada pemberita di pejabat Gerakan di sini hari ini. utusan.

/me ada aku kisah.?

No comments:

Post a Comment