Sunday, October 17, 2010

penangan kekasih gelap

Pemimpin dan penyokong pembangkang sama sahaja. Kalau pemimpin sanggup melakukan apa sahaja untuk merebut jawatan dan memenuhi poket sendiri, mengapa blogger pun sama bersikap hiprokrit. Kalau selama ini menuduh utusan atau akhbar harian sebagai tidak adil, menipu adakah selama ini tulisan mereka benar..?

Boikot utusan tapi sebenarnya pemimpin mereka membaca utusan. Mungkin mereka malu untuk membeli tapi aku pasti mereka membaca secara online. Seburuk-buruk utusan yang didendangkan, mengapa akhbar ini masih dijadikan wadah untuk menyatakan yang benar. Adakah sidang media atau temubual oleh Zaid Ibrahim bohong..? mengapa Zahid menggunakan media pro kerajaan dan bukan media pembangkang yang diwar-warkan bagus..?

Sebab Zahid tahu, media atau blog pembangkang semuanya putar belit, atau selalu menegakkan benang yang basah. Siapa yang tuduh aku katak bawah tempurung, buat muka macam ko hebat hanya kerana membaca blog atau media pembangkang seperti harakah, FMT atau sebagainya... meh aku buktikan bahawa otak aku lebih bagus menilai dari korang yang menuduh aku kuno.

Selepas Rahimi membuat laporan polis, chegubard ada menyatakan bahawa “Anwar akan masuk semula”. Mengapa beliau menyatakan sedemikian.? Bila malam tu aku baca AIDC baru aku tahu bahawa dia la antara barua Anwar yang menahan Rahimi di Quality Hotel.

Selepas laporan polis Rahimi kebanyakan pembangkang hanya mendiamkan diri. Yang kecoh hanya Lateefa koya kerana namanya disebut dalam laporan polis Rahimi. Dan selepas laporan polis oleh Rashid maka penyokong pembangkang semakin yakin bahawa Anwar akan masuk ke dalam.

Kerana apa.? Kalau Rahimi adalah jurumudi politik Anwar Karipap, Rashid juga sebenarnya tidak asing lagi bagi sesetengah orang yang menggeledah peribadi Anwar. Bila kekasih gelap membongkar rahsia sendiri adakah mereka dibayar oleh umno.?

Penilaian amat mudah. Jika seorang itu artis maka ramai kawan mereka juga artis. Dan jika mereka gay..... gay juga la yang menjadi rakannya. Siapa bos Virgin.? Virgin syarikat apa.?

Menilai pencalonan akhir jawatan-jawatan di dalam pemilihan PKR 2010, apa yang dapat dilihat ialah PKR sudah bersedia untuk menghantar semula Datuk Seri Anwar Ibrahim ke penjara, sekali lagi.

Wan Azizah yang telah melepaskan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah Anwar bebas dari hukuman penjara dulu, kini terpilih sebagai Ketua PKR dan bererti juga, kerusi Permatang Pauh terpaksa disandang semula oleh Wan Azizah jika beliau ingin peranannya sebagai Ketua PKR terus dihormati dan diterima oleh ahli-ahli PKR sendiri.

Rakyat dijadikan seperti bola.? Apa maruah kita sebagai rakyat.? Kalau orang BN buat seperti ini macam mana..? apa mereka akan kata.?

Jawatan Ketua Pembangkang juga mungkin terlepas dari PKR selepas ini. Kerana sudah pastinya keadaan berubah apabila Anwar sudah tiada lagi di Parlimen. DAP berkemungkinan tidak berupaya untuk melepaskan jawatan itu kepada selain Anwar

Pas nak buat negara Islam.? Negara Islam macam mana kalau DAP sendiri sebenarnya tidak sukakan Pas. Selama ini mereka hanya bersandiwara. Mereka hanya memperkudakan Pas. Dan kalau PKr untuk Anwar.... Pas pula milik Nik Aziz. Apa yang Pas lakukan adalah hanya mengikut dendam Nik Aziz kepada Umno. Sebab itu Nik Aziz sanggup menjilat bontot Dap.

Mampukah menjadi parti Dominan.? Dimana suara presiden Pas.? Lenyap. Kalau Pak Lah tdo..... Hadi Awang berdengkur.

Kalau ini dijadikan sandaran, mampu ke Pas membela melayu.?

PKR perlu sedar diri bahawa kemenangannya selama ini adalah bantuan rakan-rakannya dari PAS dan DAP. PKR hanya bertenggek dan memperkudakan jentera orang lain. Tanpa mereka, PKR is actually NOTHING!

Kalau selama ini pro umno mengatakan Pas ditunggang, sekarang bila dah benci barulah mereka menyatakan yang benar. Malu aku jadi orang Pas. Hanya diperkotak katikan oleh parti lain hanya kerana kepentingan peribadi. Kalau belum memerintah dah kena tunggang.... dah perintah..? mamposss ko melayu.

PKR perlu diserahkan kepada ahli-ahlinya untuk berubah. Tidak lagi dibayangi oleh tokoh-tokoh tertentu jika PKR terus ingin menjadi parti yang kuat dan kukoh. PKR perlu melepaskan dirinya dari diimbau oleh apa juga simbol dinasti dan kroni.

Lebih buruk beliau sebaik saja beliau memperolehi pencalonan terbanyak, beliau telah menyerang peribadi lawan. Menuduh dan memfitnah lawannya semata-mata kerana takut kepada bayang-bayangnya sendiri. Walaupun sebelumnya mulutnya manis berbicara menyatakan bahawa lawannya itu tidak akan diketepikan jika beliau memenangi jawatan yang hendak direbutnya. Tidakkah itu ciri hipokrit namanya?

Kroni..? fitnah.?

Menuduh umno sahaja mengamalkan kroni. Inilah puak pembangkang. Bila kebenaran mula terserlah baru nak menyatakan yang benar. Blogger hanya menulis, apakah jadahnya nak mengampu..? Ada bayaran untuk tulisan mereka..? hahaha... sungguh murah maruahnya.

Woi... pembangkang sudah la. Mengata orang fitnah tapi sendiri penuh dengan taik.

Ramai tertanya-tanya pula, apakah nasib Pakatan Rakyat tanpa PKR? GB kata, PR akan bertambah kuat. InsyaAllah. Pakatan Rakyat sedang dibersihkan oleh Tuhan dari parti dan manusia-manusia yang tak sepatutnya menduduki Putrajaya.

Dibersihkan Tuhan sebab mungkin Allah sudah makbulkan doa sumpah Saiful. Tak payah la. Pembangkang penuh hiprokrit. Asyik memfitnah dan menuduh dan mengutuk orang. Kerja macam haprak.

Ini berdasarkan kisah baginda Rasulullah s.a.w sendiri pernah menziarahi orang Yahudi yang sedang sakit, yang akhirnya disebabkan ziarahnya itu, maka Yahudi itu pun memeluk Islam sebelum dia meninggal dunia.

Kisah baginda tidak sesuai untuk orang seperti pembangkang. Baginda penuh dengan adab, maksum dan peribadinya tinggi. Tidak memfitnah orang dan menyatakan yang benar. Walau dikutuk atau dicerca baginda tetap tulus dalam senyuman.

Minta maaf la. Sifat ini tidak ada dalam Pas. Orang Pas hanya suka memecah belahkan umat semata-mata untuk kepenting peribadi. Baginda adalah Rasul Allah untuk menyatakan umat. Tapi Pas..?? memfitnah dan menggunakan agama kerana kepentingan peribadi.

/me hanya menyatakan yang benar walau pahit

No comments:

Post a Comment