Saturday, April 27, 2013

seorang suspek berjaya ditembak mati

Berita yang baru diterima mengesahkan seorang lelaki India telah ditembak mati oleh pihak Polis di Ampang oleh sepasukan unit D9 IPK KL yang telah dapat mengesan kedudukan mereka.
Seorang lagi suspek yang juga lelaki berketurunan India berjaya melepaskan diri. Walaubagaimanapun, pihak polis telah mengenalpasti identiti dan kedudukan suspek tersebut dan tangkapan akan dilakukan dalam masa terdekat.
Awal pagi tadi, Allahyarham Datuk Shaharuddin Ibrahim, Timbalan Ketua Pengarah Kastam, (Perkastaman/ Cukai Dalam Negeri) telah ditembak 3 das tembakan yang menyebabkan kematian di Putrajaya.

Bila PM memberi arahan.. dalam 24 jam seorang suspek telah berjaya di tembak mati. Ini membuktikan Polis terutama D9 tidak memberi tumpuan dalam membendung jenayah berat terutama yang melibatkan senjata api.
Memang kegiatan kongsi gelap sukar dibendung tetapi jenayah ini perlu dibendung demi kemajuan negara. Kalau kita mengatakan gangter ini lebih kuat dari pihak kuasa, apa gunanya kita membunuh askar Kiram kalau keselamatan dalam negeri  pun tidak mampu dikawal.

No comments:

Post a Comment