Saturday, April 6, 2013

Utusan Dan Cincin


Bagaimana kita boleh percaya Utusan boleh mencetak  muka depan Rosmah “beli sendiri guna menabung dari kecil’. Hampir semua kawan aku yang berpaksi pada pakatan percaya dan tanpa rasa malu menyebar fitnah.

Saat kawan-kawan bercerita, kepala aku dok berpusing mencari kewarasan mereka. Senangnya mereka ini ditipu. Patutlah selama ini mereka ini percaya pada janji-janji kosong oleh pemimpin mereka. Kalau benda semudah ini pun mereka boleh percaya, fikirkan,…. mampu ke mereka menerima hakikat bahawa Kerajaan Selangor telah gagal dalam menepati janji  manifesto mereka yang lepas.?
Tak logik akal langsung kalau hari-hari Utusan mengkritik Bersih 2.0 tiba-tiba mereka mengeluarkan berita muka depan “ Bersih 2.0 diiktiraf dunia luar.”



Contoh manifesto : Wifi Percuma.
Petang tadi member  begitu teruja dengan manifesto itu kerana di Komtar ada hotspot. Boleh dapat line free. Memang la benda tu bagus.. tapi bagi aku itu bukan perkara baru. Dah lama kerajaan BN buat. Kalau pusat komuniti Dun aku pun ada Wifi, inikan pula komtar…. Alahai….

No comments:

Post a Comment