Monday, May 13, 2013

Jasa besar TMB Kelantan

Aku ada terbaca senarai sumbangan kerajaan negeri Kelantan kepada negara. Salah satunya ialah konsep rumah 3 bilik adalah idea kerajaan negeri Kelantan.. Aku tak tahu fakta ini benar ke tidak. Aku tak ambil kisah.
Yang aku kisah ialah, keluasan rumah sumbangan ini. Aku faham, mungkin kerajaan negeri tak cukup peruntukan, tapi pendapat aku, biarlah buat sikit-sikit tapi puas hati. Tapi kalau rumah berkeluasan seperti ini…….. selesa ke penghuni tersebut nak tinggal.?
Aku terkedu kerana selama ini mereka mendabik dada bahawa mereka lah yang terbaek. Dalam kepala aku mesti rumah 3bilik atau sekurangnya 2 bilik. Tapi kalau keluasan rumah sekadar rumah 12x12, berapa bilik nak sumbat.? 
Patut la mereka marah apabila BN kata dah tak nak tolong. Rupanya mereka takut aktiviti makan gaji buta terdedah.
Tak nak citer banyak, baca sendiri pendedahan TMB Kelantan di  gelombang kick.


No comments:

Post a Comment