Wednesday, May 21, 2014

Saya cuba didik seperti Mukhriz apabila besar jadi Marina

Yammy Samat menyindir menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mempersoalkan didikan dan cara beliau membesarkan Dyana Sofya Mohd Daud, sehingga peguam muda itu sanggup menyertai DAP.

"Saya cuba didik anak saya jadi Mukhriz tapi apabila besar dia jadi Marina,"  
Dalam hal ini aku tidak menyalahkan Yammy. Ramai anak penyokong tegar umno tidak menyokong umno. Apa yang dikatakan Yammy amat tepat.

Malangnya, umno tidak tepat dalam membuat keputusan.


"Saya menyokong anak, bukan parti... saya sama sekali tidak akan keluar daripada parti Umno. Saya sebagai ibu, bagaimanakah anda jika berada dalam keadaan saya...saya akan temankan dia sepanjang kempen ini,”.
Aku tidak setuju dengan kenyataan Ts. Muhyiddin umno tidak akan mengambil tindakan kepada Yammy. Jika Yammy membantu anaknya menang pilihanraya, bukankah bermaksud Yammy sudah melanggar etika parti.

Yammy hanya boleh membantu anaknya dari segi moral. Jika dia membantu anaknya dalam jelajah kempen, itu membuktikan beliau juga menyokong parti.

Tidak ada sebab mengapa Yammy tidak boleh dipecat
Suka atau tidak, Yammy perlu membuat pilihan.

Kalau Yammy dibebaskan, Sharir Samad boleh menyokong usul Khalid Samad atau lebih parah Saifuddin Nasution Ismail boleh berkerjasama dengan Shahlan Ismail.

Mengapa rahsia umno bocor.? Fikirkan sendiri....:)

1 comment:

  1. Pecat je semua ahli keluarga dia yg masih umno termasuk la menteri2 yg sedia ada dan mak mak sedara dia yg kat gopeng tu. Tunjuk kat rakyat, dlm keluarga beza parti umno boleh pecat. Kenapa nak takut?umno Tak cukup ahli ke?

    ReplyDelete