Tuesday, July 1, 2014

Melayu akan terus punah dibawah Najib

Najib mansuhkan ISA atas desakan pembangkang. Atas nasihat MKPN, kerajaan akan memansuhkan akta hasutan.

Anggota yang dipilih oleh Najib dalam MKPN adalah suara pembangkang. Walaupun kerajaan umno, pembangkang mendominasi keputusan kerajaan.

Ceo Petronas secara terbuka mengaku cina lebih pandai dari melayu. Dia orang melayu, bermakna dia seorang yang bodoh. Orang bodoh tidak layak menjadi ceo. Sewajarnya dia meletak jawatan.

Orang cina lebih cekap dari melayu. Bagi aku, ia cerita dongeng.

Apabila bos cina orang kanan dia semestinya cina walaupun dalam syarikat itu beratus orang melayu. Orang cina nampak zahirnya cekap, tetapi sebenarnya orang yang berkerja cekap itu orang melayu.

Bos cina akan mengerah tenaga orang melayu, pekerja cina pula seperti intan payung. Untuk menjadikan orang cina hebat, dia akan mencari kesalahan orang melayu. Jika orang cina membuat salah, it's ok.

Orang cina pandai berjimat.

Kebanyakkan orang cina adalah pembekal, sudah semestinya dia memberi projek kepada kroninya sendiri. Dengan menolak kontraktor melayu, kos akan lebih rendah. Walaupun pada dasarnya ia memberi keuntungan pada syarikat, akhirnya kontraktor bumiputera akan lingkup.

Aku tidak salahkan orang cina, pemimpin umno masih menjilat bontot tuannya. Dibawah pentadbiran Najib, orang melayu hilang kekuasaannya.

Tanpa menjilat bontot cina, ekonomi Kedah masih berkembang baik. Ada laporan menyatakan, pelaburan Kedah dibelakang Sarawak.

Lim Guan Eng meminta Najib membesarkan lapangan terbang Bayang Lepas jika kerajaan pusat mahu membina lapangan terbang di Kulim. Kalau Najib tunduk, lawak sungguh pendirian presiden umno.

Dalam pentadbiran Najib, pembangkang No wahid.

No comments:

Post a Comment