Saturday, January 4, 2014

Guan Eng terbuka, menerima rasuah juga secara terbuka.?

Peringatan kepada mereka yang berboskan cina.

Orang cina bukan hebat sangat bekerja tapi mereka pandai main wayang. Kita buat kerja, dia claim dia buat. Dia akan padam nama kita pada bos. Then satu lagi, jika bos kita orang cina, jangan tunjuk pandai, sure kita akan ditekan untuk kita disingkirkan. Mereka hanya suka kepada orang yang patuh macam lembu.
Ada ke orang cakap kereta setengah juta, guan eng yang punya.? Tak payah nak cover, semua orang tahu, kereta itu milik kerajaan negeri, jadi tak perlu nak susun ayat memperbodohkan orang. Bukan tukang sapu yang pakai, tapi ketua menteri Penang. Siapa ketua menteri Penang..???

Isunya, walau dengan apa jua potongan, kerajaan negeri masih mengeluarkan 300 ribu untuk membeli kereta tersebut. Serius cakap, apa bezanya keborosan Najib dengan guan Eng.?
Menyifatkan penggunaan kereta tersebut sebagai sekadar sementara, beliau menambah bahawa kereta tersebut juga tidak akan dibeli sebagai faedah tambahan dengan harga diskaun apabila beliau tidak lagi menjadi Ketua Menteri..
Serius aku tak faham perenggan ini. Adakah ia bermaksud, kereta ini hanya untuk Ketua Menteri Lim Guan Eng? Jika benar, mengapa LOWE Moto amat bermurah hati memberi diskaun begitu tinggi. Apa hubungan Tan Sri Tan Kok Ping dengan Lowe Moto.? Apa hubungan guan eng dengan tan kok ping.?
Patut la Dap dan pakatan marah benar dengan Syed Mokhtar. Rupanya Guan Eng mahu Penang Port diserahkan kepada Tan Kok Ping. Mereka berdua umpama adik beradik. Rasuah secara terang-terangan. Huhuhu... melayu gak percaya cakap cina pembelit.

Betul ke selenggaraan kereta perdana lebih mahal daripada kereta 700 ribu.? Kalau betul... amboii... memang kaya la siapa orang yang pakai perdana... hahhaha...

No comments:

Post a Comment