Tuesday, February 4, 2014

Anwar pembelit yang digilai oleh semua orang

Selepas pengumuman rasmi Anwar akan bertanding di Kajang, beliau turun menemui para penyokongnya di Permatang Pauh bagi menjelaskan rasionalnya beliau bertanding di sana. Menurutnya, prk Kajang adalah prk dirancang untuk mengukuhkan kedudukan pakatan untuk menawan Putrajaya.

Ibaratnya, seorang suami memujuk isterinya untuk dimadukan.

Sehari selepas penjelasan, beliau menafikan prk Kajang bukanlah sesuatu yang dirancang, sebaliknya ia adalah keputusan Chin Cheh sendiri.
"Saya hanya sempat jumpa beberapa jam sebelum beliau (Chin Cheh) serah surat letak jawatan. Tiada rundingan dengan beliau tetapi sudah tentu saya kena hormat keputusannya bagi membolehkan saya bertanding,"
Hakikatnya, pengundi Kajang tahu siapa Anwar dan mereka akan tetap istiqomah bersama pakatan rakyat. Jika Anwar menang dalam prk, projek istanbul akan berjaya dan orang cina akan mendapat tempiasnya.

Jangan menuduh orang cina Kajang bodoh, mereka jauh lebih bijak dari melayu Permatang Pauh dan jangan kata penyokong Anwar bodoh, mereka lebih bijak dari penyokong Pas, jangan kata penyokong Pas bodoh, penyokong umno lagi dilembukan oleh pemimpinnya sendiri.

Umno dan sekutunya perlu berkongsi kekayaan dengan rakyat. Rakyat tidak mahu BR1M, tetapi rakyat mahu ekonomi yang lebih baik dari sekarang ini. Jika rasionalisasi subsidi untuk mengukuhkan kewangan negara, kenapa nilai ringgit semakin jatuh.

No comments:

Post a Comment