Monday, February 10, 2014

Pas utamakan kafir dari agama sendiri

Bukan hairan tapi kecewa. Tidak ada seorang pun pemimpin Pas tampil mengutuk Lim Kit Siang kerana mempertikaikan kutbah Jumaat. Sebaliknya Pas lebih ghairah mengutuk tindakan ngo memberi tawaran menampar Teresa Kok.


Aku pun tidak bersetuju dengan tindakan mereka. Tetapi ia dibuat lantaran provokasi demi provokasi yang tidak ditangani dengan baik. Bukan mereka berdua sahaja yang membuat provokasi, ramai lagi yang membuat kecaman berkenaan dengan kandungan Kutbah Jumaat.

Satu persatu pemimpin Pas tampil mempertahankan pemimpin DAP. Tindakan mereka umpama memberi lesen kepada Dap untuk menyerang Islam. Pemimpin macam ini lebih jijik dari seorang pelacur. Pelacur tidak menjual agama, tetapi pemimpin Pas melacurkan agama untuk kuasa politik.

Teresa bagaimanapun berkata video itu dibuat bukan untuk menyindir sesiapa tetapi ia lebih kepada komedi untuk tatapan masyarakat Cina.
“Saya tidak menyakiti sesiapa. Mengapa sesiapa mahu menampar saya semata-mata RM1,200″.
“Ia hanya sindiran politik. Ia bukanlah satu perkara besar. Ia sepatutnya menjadi sesuatu yang seronok,” ujarnya.
Engkau yang mengutuk memang la seronok. Bila orang kutuk ko kenapa nak marah. Bodoh punya asoo. Ko ingat orang yang mati kat Lahad Datu tu suka-suka nak mati?