Friday, July 27, 2018

Semua cina dapat., melayu dapat puas

Ketika sekolah tahfiz diperangi, sekolah cina persendirian mendapat bantuan kerajaan. Lebih mengecewakan apabila menteri kacukan cina memberi jawapan bertulis dalam tulisan cina.

Maslee tidak mahu orang melayu tahu kerajaan membantu sekolah cina. Menteri melayu mahu orang melayu terus dipergunakan demi kelangsungan politik.

Melayu menjadi lembu.

Setelah ditempelak oleh Dap, menteri bersetuju memberi bantuan. Jika sebelum ini menteri tidak mahu UEC, akhirnya dia bersetuju. Menteri melayu menjadi rubber stamp orang cina.

Orang melayu tidak ambil peduli 1000 orang murid cina ditambah dalam matrik, mereka sudah cukup gembira kerajaan menukar warna kasut sekolah.

Jika kerajaan PH tidak pro orang cina kenapa 1000 orang itu bukan untuk lain-lain bangsa.?

Manifesto bukan bible.

Rakyat mahu kerajaan PH menunaikan janji manifestonya, tetapi Perdana Menteri kata manifesto bukan biible.

Kalau bukan bible kenapa kerajaan mahu mengiktiraf UEC hanya kerana ia dalam manifesto? Mungkin kerana kerajaan sekarang hanya menjaga kepentingan orang cina, Jadi tidak hairanlah mengapa unit polis bagi menangani perjudian dimansuhkan.

Jika dulu iklan rokok dan arak tidak dibenarkan, malaysia baru iklan arak memenuhi iklan akhbar.

Menteri India.

Pada waktu menteri Kulasegaran mengatakan orang melayu pendatang, tread orang melayu sibuk tentang Najib. Asal Najib jatuh hatinya puas.

Asal mereka menyokong PH mereka anggap otaknya telah bersambung. Jika ada orang melayu menyokong umno, otaknya short.

Sekolah persendirian cina tidak mahu mengajar sejarah kerana mereka tidak mahu anak-anak cina mengakui bahawa semenjung Malaysia adalah tanah melayu.

Orang India orang terawal di Tanah melayu.

Lembah bujang sebagai bukti orang india adalah kaum pertama di Malaysia, naif sungguh siapa yang berfikiran sedemikian.

Beratus tahun dahulu sampai 2018, ramai orang bali di Indonesia menganut hindu. Adakah orang bali itu orang India??

Jika belajar sejarah, kita tahu bila Islam datang ke nusantara. Jika kita cerdik kita tahu beza antara agama dan kaum. Mungkin orang india beranggapan hindu itu milik orang India. Jika begitu negara India adalah milik negara China. Bukankah Hindu berasal dari orang cina.

Untuk orang melayu, mereka sudah cukup jika pemimpin mereka makan di tembok, naik pesawat murah, pergi ke masjid naik basikal.

No comments:

Post a Comment