Saturday, August 15, 2009

ikut umno


Aku ni tukang cilok info dari blog orang..... yang terbaru gambar ini didedahkan oleh anwardotcom. Aku tak berminat nak sentuh pasal banglo tu..... tapi aku cuma nak cakap, satu persatu orang pakatan cakap tak serupa bikin. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang banglo tu, nko click je la kat situ.

Semalam semasa aku on the way balik ambik anak aku, aku terserempak kereta besar berlogo Ahli Parlimen Ampang. Amboi... besarnya kereta..... patut la seronok jadi YB. Sekelip mata je kehidupan berubah....
Aku tak iri hati..... rezeki masing2. Tuhan bagi kita peluang untuk menambahkan rezeki. Kalau dulu beras secupak kita digalakan untuk mencari segantang. Tapi, dalam hal ini, bab orang politik, aku kecewa sangat. Satu persatu orang pakatan menipu rakyat.
Kalau dulu, mereka kata..... orang umno berkereta mewah..... pergi ke kampung pun menunjuk2. Tapi sekarang apa kurangnya mereka. Baru setahun dua, aset semakin bertambah. Kalau dulu dalam ceramah dan dalam apa jua keadaan isu orang umno mengumpul kekayaan dibangkitkan. Lalu rakyat terpedaya.....
Kenapa aku kata terpedaya...?? mau tak sakit hati aku, cakap tak serupa bikin. Dulu takde peluang boleh la orang PKR ini menempelak... sekarang kroni nko plak yang perhabiskan. Baru setahun banyak penyelewangan yang nyata didedahkan.
Kalau mereka tak mengorbankan kepentingan melayu takpe.... sekurang2nya semua orang dapat. Ini, kroni ko perhabiskan wang untuk tembolok sendiri tapi menutup hak melayu yang lain. Dah la nko menipu, pemerintahan negeri juga nko bagi kat cina..... sape yang tak sakit hati. Macam sial la yb2 ni...... mulut manis hati busukkk.....
Isu kroni..... sekarang ni siapa yang kroni..? Tak sedar diri..... dulu Mahathir 22 tahun dikatakan tak sedar diri..... sekrang Nik Aziz tu dah berapa tahun jadi MB..... kenapa tak dijolok bagi turun..??? nak jadi adik Samy Vellu ke..???
Rasuah...??? umno rasuah haram.... polis tepi jalan ambik 5 ringgit pun umno yang rasuah..... Dap rasuah pakatan kata sedekah.... halal.... apa ni..?? bukan macam sial ke..??? bodohnya orang. Kalau melayu je tak puas hati...... cina ko bagi.... apa punya melayu ni... Bodoh....
Aku memang tak puashati. Semalam aku pergi simposium.... bila orang kata kerajaan dot dot.... peserta pro pembangkang semacam megah... bangga dengan kenyataan. Sengih2 macam kerang. Walhal yang disentuh ialah pentadbiran kerajaan. Ingat semua kakitangan kerajaan ini umno ke..? bukan kekadanga kerja kerajaan tapi makan rasuah tapi parti pembangkang.? Macam gampang....
Inilah perkara yang rakyat diperbodohkan. Mereka kata umno memperbodohkan.... walhal.... pakatan bukan sahaja memperbodohkan.... menipu dan merosakan adalah. Satu perkara yang penyokong pakatan katakan.....
Sekarang pakatan... semua kerja cepat dan telus. Kalau nak repair je.... terus je buat, lantik kontraktor keje siap... huh... aku dengar je terus menyirap. Kalau camtuh apa yang bagusnya. Itu tak ubah macam direct nego... memang la cepat. Lantik kawan2 sendiri suruh buat. Kalau umno buat camtuh dikata kroni..... kalau pakatan nko kata bagus.... nko ni camne... Keje engineer tapi akal low class. Fikir la skit.... aku yang nak buat direct nego pun kena belasah dalam mesyuarat lembaga pengarah. Aduhai......
Aku memang tak faham penyokong pakatan. Menyokong je apa yang mereka buat. Tak kisah kalau pemimpin mereka songlap duit.... yang penting bagi mereka, asal umno yang tak dapat. Bodohnya akal......
Dulu umno buat..... sekarang pakatan la yang buat. Ala.... bahalolnya kepala budak.... dah melayu terbarai... nko ikut apa yang umno buat. TAkan nak ikut jejak umno..... kalau nko ikut maknanya umno itu berjaya la.... buduh...
/me kalau dah bangang... bangang gak.......

No comments:

Post a Comment