Saturday, August 15, 2009

license to kill

Kalau tak silap aku, semalam lagi TV3 dah menayangkan penahanan Wong Chuan How, orang suruhan Ronnie di sebelah selatan. Sebab tu, pagi2 daus dah bising, macam sial je perangai Dap ni, ' orang tu tak buat apa pun, dia je lebih2... alih2 jatuh salahkan SPRM. "

Aku tak nak komen la, sebab aku tak tengok.... cuma aku heran skit.... laju je si Ronnie turun Sungai Pelek tolong Wong. Kalau nak cerita prosedur penangkapan atau bidang kuasa SPRM aku tak leh nak komen.... aku bukan pakar undang2. Aku cuma tak puashati bila orang samseng diberikan kuasa.

Takder ke akta yang boleh menyabitkan kesalahan si Ronnie tu.? Kalau tak silap aku, ada undang2 yang menyatakan, adalah menjadi kesalahan orang menghalang penjawat awam menjalankan tugas. Kalau ada, kenapa tidak guna pakai..? Seorang Adun tidak boleh didakwa ke.? masakan tidak kalau sultan pun diheret ke makamah kan..... ni kan pula sekadar seorang Adun.

Aku dah angin dengan perangai Ronnie ni. Macam mana la geng pembangkang boleh menyokong dia. Aku tak faham betul la. Aku tengok perangai dia macam samseng.... herdik orang sana sini, jalankan tugas exco macam "abang long " kongsi gelap. Aduhaii....... camne la aku nak cakap.

Adakah ini yang dinamakan penjenayah tapi ada lesen..?

Selangor tak ubah macam Perak. Kalau dulu diperintah dua kembar komunis, Selangor pula macam diperintah oleh suku sakat Dap. Semuanya macam negeri mak bapak dia. Kenapa orang Selangor berdiam diri ek..? Inikah perubahan yang diidamkan..?

Kalau ini dijadikan teladan, polis adalah tidak bersikap adil kepada perompak yang ditangkap dan aku mengesyorkan kepada keluarga penjenayah yang ditembak mati, agar mereka mohon memfailkan tuntutan makamah gantirugi kepada kelakukan pihak polis.

Kalau pemimpin pakatan boleh buat, kenapa pulak rakyat tak boleh..? APa, ingat negara ini mak bapak dia punya ke..? undang2 semua nak ikut cara dia. Kalau tak ikut, memberontak then salahkan polis. Kalau camni..... moh ramai2 rakyat Malaysia.... kita buat undang2 sendiri.

Besok sape nak merompak atau nak rasuah atau nak apa sekalipun, buat la..... apa ada hal. Orang lain boleh buat kenapa kita tidak..?? Apa, bodoh sangat kah kita ni..???

Weii.... pergi mati la....

/me Melayu Selangor takde telorr......

No comments:

Post a Comment