Sunday, August 16, 2009

pengkhianat bangsa

Kenapa dia mahu mengekalkan secara demikian? Menurut seorang aktivis PKR, Perlembagaan PKR jelas menetapkan seorang Presiden hanya boleh memegang jawatan tersebut untuk dua penggal sahaja. unspinner

Patut la dia sekadar menjadi tuan penasihat, dan bukan presiden. Memang licik dia berpolitik untuk kepentingan diri. Anak beranak dipergunakan untuk agenda peribadi. Dulu mengata umno kroni tapi sekarang Pakatan politik anak beranak diterima oleh pembangkang. Bukankah namanya politik gampang.

Memang anwar melacurkan orang melayu. Dia sekadar merancang untuk menjadi PM dan bukan untuk membela melayu. Dalam perkiraan aku, dia hanya memikirkan untuk menjadi Perdana Menteri dan tak fikir pun selepas itu. Maksud aku, selepas dia jadi PM dia akan lepas tangan.... samada dia lari atau mati.

Apa akan jadi melayu selepas itu..?

Inilah sebenarnya kenapa bukan melayu berduyun2 masuk PKR. Parti ini memberi peluang kepada mereka menapak dan merompak harta melayu pada masa akan datang. Sekarang ini, melayu semuanya duduk dibawah..... jadi tukang angkat dan tukang sorak. Tak caye..... lihat la dalaman PKR..... melayu semuanya dibawah, yang dijulang semuanya import dari luar termasuklah Jui Meng Zahid Ibrahim yang sememangnya ditolak oleh melayu.

Aku tak pasti berapa lama Wan Azizah sudah menjadi Presiden, mungkin 2 penggal hampir sampai ke penghujung. Kalau benar PKR tidak membenarkan Presiden melebihi 2 penggal, maka siapakah yang akan menjadi proksi Anwar.

Dalam PKr tidak ramai melayu berkaliber. Jika diteliti, Pengerusi PKR Pahang juga bukan orang tulen mereka. Mereka import pemimpin mereka seperti mengimport pemain bola. Jika ia dijadikan ukuran, memang sah PKR hanya tidak ada kualiti untuk memerintah.

Dalam diam, sebenarnya melayu dalam PKR sudah dijajah. Ramai pemimpin mereka terdiri bukan melayu, yang ada mungkin hanya YB Kulim Bandar Baharu, itupun suaranya seperti sengau dalam parti.

Sekarang DAP sudah menyusun startegi, melayu diangkat untuk dijadikan proksi MB, tidak hairan la kalau satu hari nanti PKR akan dimonopoli oleh bukan melayu. Kalau harapkan PAs, argg.... aku rasa parti yang hilang akal yang tidak ada arah tujuan.

Kenapa masih ada melayu yang menjadi balaci..??

/me wajar dilabel pengkhianat bangsa.

No comments:

Post a Comment