Friday, September 4, 2009

10 adun gampang

Adun Terengganu nak buat adegan lompat..? Bagus la kalau camtuh. Kalau boleh, aku syorkan mereka ini lompat secepat yang mungkin. Buat apa bising2 macam monyet. Memang selayaknya monyet ini duduk disangkarnya.

Aku tak faham mereka ini. Apa tuntutan mereka sampai langsung tidak boleh bertolak ansur. Tuntutan mereka nak Deris tu jadi Menteri Besar. Kalau Umno ada kuasa untuk menggantikan MB mungkin ada logiknya. Kot Deris kemaruk dengan kuasa, pi jumpa sultan. Buat perangai macam Nizar. Kan senang.. tak payah berperangai macam monyet.

Sekalipun Terengganu jatuh ditangan pembangkang, itu lebih baik daripada menyimpan mereka yang bersikap parasit. Sepatutnya mereka menolong rakyat dan membantu parti dan bukan membebankan parti. Asyik2 memikirkan tembolok perut sendiri.

Kalau betul ada masalah dalaman, Ahmad Said makan sorang2, kenapa mereka ini tidak repot dengan Presiden parti. Menuduh Ahmad Said mengukuhkan kaki politik sendiri. Bodoh plak orang politik membuat statement camni. Bukankah sudah adat politik memang membuat kaki2. Yang korang dipanggil geng 10 bengong tu apa..? Bukan buat kaki politik gak ke.?

Aku harap, lepas dia masuk PKR, Sultan akan tidak memperkenankan Idris jadi MB dan salah sorang daripada geng 10 Adun biul ini menjadi exco. Baru padan pada mereka. Dan kalau nak game lebih menarik, dah lompat bubarkan dun..... memang gempak.

Apapun, geng 10 adun ni aku labelkan adun gampang.

/me memang patut pun umno ditolak....

No comments:

Post a Comment