Thursday, September 3, 2009

Pas baru

Idea Tian Chua agar pintu keahlian Pas dibuka kepada bukan Islam hanya disambut oleh Nik Aziz. Kebanyakan ahli Pas hanya mendiamkan diri dari membicarakan isu tersebut.

Idea perpaduan MP Batu itu sebenarnya hanya sekadar mengacah Pas. Sebelum ini sememangnya ada desakan dari kelab bukan Islam Pas yang menyuarakan perkara ini. Namun hingga kini, Pas masih bersikap berdiam diri sebagai jalan selamat.

Samada cina atau india, waktu ini amat sesuai bagi mereka untuk menyerang melayu. Mereka telah berjaya manipulasi PKR sebagai platform serangan dan sekarang mereka cuba menyerang Pas secara senyap. Pas adalah parti dominon melayu dalam pembangkang, sebab itu mereka bukan melayu telah merancang politik jangka panjang.

Andai mereka boleh menguasai PKr dan separuh dari parti Pas, ia sudah cukup untuk mengawal perjalanan politik negara. Dalam menjayakan misi, ramai cina digalakkan menjadi ahli kelab Pas. Begitu juga cina Singapore yang sekarang ini berdiam diri daripada mengganggu Malaysia ketika ini.

Kerana apa mereka diam begitu sahaja sedangkan dahulu ada sahaja bagi mereka tidak kena dengan Malaysia.? Andai cina Singapore mencampuri hal ehwal Malaysia ketika ini, dikhuatiri melayu akan bersatu dan rosaklah rancangan PAP untuk membuka cawangan di Malaysia.

Andai pembangkang mengatakan parti berteraskan kaum sudah tidak relevan, maka sewajarnya Pas membuka pintu keahlian kepada bukan Islam. Ia adalah sejajar dengan laungan PAS FOR ALL.

Apa akan terjadi andai ia terjadi...?

Parti berasaskan kaum adalah kunci perpaduan. Andai kunci ini sudah rosak maka banyak kemungkinan terjadi. Sekarang ini, PKR adalah parti yang berasaskan pelbagai kaum. Kelihatan ia berjaya dan tidak memberi musibat kepada landskap perpaduan. Namun, andai diteliti, kebanyakan cawangan PKR di kampung2 masih dipelopori satu kaum.

Apapun kalau perubahan seperti ini yang dimahukan..... aku alu2 kan.. sila kan la...

/me dalam satu majlis akan ada doa selamat dan juga doa dari kafir... sama2 aminkan.

No comments:

Post a Comment