Tuesday, September 15, 2009

sakit hati

Sedih aku melihat gelagat melayu. Membuka kitab2 agama semata-mata untuk memperjuangkan kuil.Kaum sendiri terbiar tapi bersungguh2 membela kaum lain. Aku terpaku. Terbukanya melayu sekarang ini.

Benarkah dakwaan kerajaan BN menindas kaum lain..? Tidak adakah kuil di Malaysia.? Tidak ada cuti perayaan untuk kaum India..? tidak ada sekolah aliran India.? Tidak ada india yang kerja di sektor awam.? Tidak ada India yang belajar di Universiti..? Kesimpulanya adakah kehidupan India disekat.? Ada ke..??

Bodohnya melayu2 ini. Mengapalah kita harus menjadi hero kepada bangsa kaum lain, agama lain. Mundurnya India salahkan melayu. India banyak menjadi penjenayah, umno yang dipersalahkan. Silap2 kes dadah anak Mahfuz itu juga umno yang dipersalahkan. Apalah bangangnya melayu yang menyokong.

Aku tidak pernah ke Kelantan, aku tidak tahu majunya Kelantan. Aku tidak pernah kerja dengan kerajaan, sebab itu juga aku tidak tahu benarkah dakwaan Pas tidak pernah membuat satupun masjid. Kalau benar, aku amat kesal sangat.

Saya sedih. Mengapa untuk membina masjid orang Melayu Kelantan perlu bersusah payah ke sana-sini meminta derma, sedangkan kuil Hindu dan berhala mendapat bantuan. Zaman jahiliah kah ini?. Adakah hak sama rata itu menunjukkan jumlah masjid dan berhala perlu sama bilangannya? Dun31

Ramai penyokong pakatan membaca dalil. Salahkah member bantuan sebagai kerajaan yang adil. Bukankah Islam itu adil. Alahai... semuanya Islam dijadikan cagaran.

Orang tidak mempertikaikan kerajaan Pas memberi sumbangan, tapi orang pertikai, kalau untuk masjid Pas bagi sambil lewa, tapi untuk kaum lain kerajaan berkemampuan memberi sumbangan. Aku nak tanya, kalau Pas semua memberi sumbangan sama rata, apakah ertinya Islam agama Rasmi..?

BN atau pakatan semuanya sama, aku yang kerja dengan kerajaan aku tahulah. ” ayat ini selalu diguna pakai oleh orang Pakatan. Memanglah tang rasuah sama, kroni sama dan segala macam keburukan sama, tapi yang tak sama umno tidak menyamakan Islam dengan agama lain.

Thinking orang aku memang tak faham. Mengapalah dungunya untuk berfikir. Kalau dulu BN dihentam kerana banyak kuil sekarang umno dihentam kerana tak bagi dirikan kuil. Hebat betul keterbukaan Pas ini. Cayalah Khalid... kaulah idola semua hindu di Malaysia.

No comments:

Post a Comment