Sunday, October 11, 2009

tentera kau belot ek..

Mereka kata Pas parti Islam. Sebab itu parti itu maksum. Walaupun parti ini menipu, mereka akan tetap kata, ia tidak salah, halal atau tak berdosa. Dari pemimpin sampai ke blogger, tak sudah2 menipu. Kalau benar parti itu menegakkan Islam, mengapa mereka tidak boleh bercakap benar. Kalau sekadar ingin memenangi satu pilihanraya mereka sanggup menipu, bagaimana kalau mereka memerintah negara.?

Kalau menipu itu satu cara untuk menegakkan keadilan, maka Islam membenarkan penipuan dan ia tidak berdosa. Nabi tak pernah menipu walau tertekan dengan musuhnya. Tapi aku tak tahu la, kalau ada ulama Pas akan kata Nabi pernah menipu untuk menyiarkan Islam. Kalau Tuhan boleh mencarut, manusia juga dibenarkan mencarut, aku rasa perkara ini tidak mustahil.

Yea, ilmu agama aku kurang, aku tak boleh nak komen. Kalau nak diaptasi dari kisah wali songo, Tuhan itu sama dengan manusia.... apakah akan terjadi dengan Islam.? Siapa harus dipertanggungjawabkan..? boleh kita bayangkan apa akan terjadi pada Islam..?

Kalau sekarang tukang tahil meminta diberikan upah, pelik ke kalau aku katakan Pas hanya berkulitkan nama Islam, tapi bukan pengertian yang dibawa. Adakah pemimpin Pas benar2 bertujuan untuk menegakkan Islam..? kalau benar, mengapa jawatan yang dikejarnya. Mengapa Nik Aziz masih tidak turun tahta..? Mengapa pemimpin mereka sanggup merantau tempat orang untuk memilih jalan selamat. Tak bolehkah kita meneggakkan Islam tanpa ada jawatan YB atau MP..?

Dalam kisah Zulkifle Nordin mengatakan masa depan Islam di negara semakin terhakis, mengapa MP2 Pas diam. Mengapa tidak menyokong kenyataan MP Kulim ini..? Adakah kerana kenyataan itu dilihat pro kerajaan lalu dia menolak untuk kepentingan parti. So maksudnya parti itu lebih penting dari Islam.? Kalau ada yang menyatakan demi survival politik.... hahhaha.. tak payah la cakap Pas memperjuangkan Islam. Terus terang je la.... Pas mempergunakan Islam untuk tembolok sendiri. Kan senang.

Masih ada penyokong Pas kata, Pas memperjuangkan Islam dan membentuk negara Islam. Bila aku kata Nizar sendiri pernah menolak penubuhan kerajaan Islam, dia kata itu semua umno dah edit2. Walhal, pemimpin mereka tidak menafikan isu itu. Malah dalam kempen kepada puak bukan melayu... mereka menyatakan... memang dalam perlembagaan Pas tidak ada piagam sedemikian. Hassan Ali sendiri menyuruh orang BN mencari kenyataan dalam Dewan Harian Pas Selangor yang telah menyatakan tentang penubuhan kerajaan Islam. Hermm.....

Senangnya penyokong meeka diperbodohkan.

Sepatutnya Umno yang perintah kerajaan yang menubuhkan kerajaan Islam. Hhahahhaa.. inilah kepala biul penyokong Pas. Dah la bangang, tolol lak tu. Mereka yang mencanang dan mereka yang menolak.... alih2 dia nak suruh umno gak buat. Memang gampang....

Aku berbulu, bila pembangkang asyik nak putar belit kenyataan. Selama ini siapa yang suka berdemo.? Siapa raja jalanan..? Umno ke Pakatan..?

Pakatan khasnya Pas juga mengalami sedikit masalah dari segi jentera pilihan raya tidak seperti Kelantan, Terengganu dan Kedah, di mana ahli mereka sudah terlatih dan mahir dalam berpilihan raya.

Apa yang dimaksudkan terlatih..? Pas Bagan Pinang tidak pandai menulis dan membaca..? Bukankah Mso maksud kenyataan ini Pas Bagan Pinang tidak pandai membuat provokasi..? bukankah begitu.?

Mengapa pembangkang asyik menuduh dan senang2 melemparkan tomahan. Adakah ini memang tradisi orang Pas yang memanjang menyalahkan orang lain dan memfitnah itu satu kemestian..? tidak kira siapa pun mereka, perangai mereka sama sahaja.?

Mengapa Mso tidak menyatakan yang benar. oOPs.s.. aku lupa. Dia orang Pas. Tradisi orang Pas memang begitu. Menipu untuk kepentingan politik. Walaupun sekadar hanya menulis.

Setelah sambutan kempen kurang, mereka membuat drama. Sirap dikatakan darah. Pas tidak peduli darah siapa akan mengalir nanti. Yang penting mereka nak menang pilihanraya. Orang luar yang disuruhnya berjihad dan membuat onak. Lalu bila umno melawan... inilah point mereka. Kerana apa..? Isu setempat takde, isu ini akan didendangkan.

Mso ada anak perempuan. Kalaulah nanti, anak beliau dikacau... atau lebih dari itu, Adakah Mso akan diam. Diam la kot kalau orang yang nak membuat orang Pas. Sedekah je kat orang Pas. Kalau aku ada, orang datang tempat aku macam bagus... aku sendiri akan layan. Apa nak jadi, jadilah. Ingat orang PD takut dengan orang Kelantan ke..?

Kalau terjadi pada anak sendiri.... keluarga sendiri, baru nko rasa. Usah sedap mulut untuk menyalahkan orang. Jangan jadi manusia yang hiprokrit.

/me baik untuk semua puak mereka sahaja.

No comments:

Post a Comment