Tuesday, December 8, 2009

Politik Berkopiah

Dalam hidup banyak benda kita leh cerita. Boleh ditulis dan dipaparkan di dalam blog. Kalau blog empunya perempuan…. Topic makanan mesti tidak ketinggalan.

Nak mencari topic tulis blog bukan susah mana. Banyak benda kita boleh ulaskan. Keselamatan, kesihatan, pendidikan dan atau sekecil isu kucing comel di rumah kita boleh panjangkan. Tapi kalau blog politik…. Manjang je politik... busan wooo... Tapi RBF… gua memang tabik sama lu..

Dr. Asri. Semua orang tahu siapa dia. Kalau semua orang kenal dia.. jadi isukah kalau beliau tidak ada tauliah untuk berdakwah di Selangor. Senang bukan untuk menjawab persoalan dalam kepala kita.

Aku tak nak ulas apa2 pun, Cuma….. inilah yang aku katakan, politik orang berkopiah tak nampak. Aku tak menyebelahi mana2 pihak dan tidak pun untuk menuduh siapa yang salah dan menyatakan pihak mana yang benar. Mereka ada hujah masing2.

Salahkah berdakwah..? malang bukan berdakwah untuk agama ditahan dan didakwa. Dah macam di Swiss je. Kalau berdakwah perlukan sijil tauliah… kenapa perlu didakwa atau ditahan. Kan lebih manis diberi penjelasan atau peringatan. So…. Terpulanglah.

BTN..? aku samakan isu BTN dengan keputusan kerajaan untuk mendedahkan laporan tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Rasa lucu dengan gelagat para menteri Najib. Saziman dok mengugut Khalid tentang OSA, tapi alih2 kerajaan setuju untuk mendedahkan kepada pihak awam. BTN pun sama gak…. Sana sini mempertahankan BTN, alih-alih si Nazri kata ia perlu dirombak. Dan yang bestnya menuduh Mahathir racist. huk huk...

Kesimpulannya…. Apa yang pembangkang cakap betul la. BTN dah tak relevan dan racist.
semuanya pabila Anwar dilantik penasihat ekonomi Selangor. Hermm…. Yang menampakkan kesan, Pembangkang Selangor stabil dari segi politik.

Malah aku rasa Anwar yang melarang orang Selangor untuk menghadiri BTN. So….. Anwar orang bijak. Bukan sahaja bijak merebut peluang malah mulut Hasan Ali dah pun terkunci.

……………………………….. orang Najib slow …………………………………….

No comments:

Post a Comment