Monday, April 19, 2010

Islam atau hindu.?

BN calonkan MIC..? camtuh kalah la umno.... aku balas hanya tersenyum. Aku kata benda tu basi la beb.... yea.. yea... realitinya, memang betul pun apa yang member aku cakap. Sebagai contoh malam tadi member sorang lagi buat soalan cepu emas.

“ ko nak undi hindu atau zaid.? ”. Selamba je aku cakap.... zaid tu takde bezanya dengan hindu tuh... uihhh... aku tengok semacam je dia pandang aku... then terpaksalah betulkan ayat aku. Aku tak kata dia hindu.... tapi cara dia lebih kurang je dengan hindu tu. Ko tak kenal dia... so aku no komen then no need to comment.

Camni la..... agak2 siapa YB Taiping..? Siapa YB Cameroon atau nak lebih jelas.... warna2 kat dalam parlimen tu... semua melayu ke.? Yang bukan melayu semua dalam parlimen tu YB BN ke.? Sebelum ko nak hukum pengundi ISLAM Hulu Selangor.... ko hukum dulu orang ISLAM Taiping tu yang TELAH undi Gobala.

Aku rasa Pas takan berani bermain sandiwara ini terang2. Kot kempen rumah ke rumah mungkin yea... itu biasa dalam politik. Aku tak sokong mana2... tapi inilah kita... sering diperbodohkan. Kita rasa kita sudah bagus... sudah semakin matang dalam berfikir... namun hakikatnya mentaliti kita masih sama seperti 20 tahun lepas.

Cara kempen dan isu kempen tetap sama.... sepatutnya, calon perlu menunjukkan kredibiliti sebagai pemimpin.... tunjukan wawasan sebagai calon. Banyak masalah berbangkit yang perlu ditangani. Dari segi ekonomi, pendidikan dan wawasan untuk akan datang.... barulah ada dimensi baru dalam berkempen.

Kalau ko tanya aku cara aku memilih calon... aku kena tengok tempat aku dulu. Then.. calon, parti dan lagi... lagi. Aku tak terikut orang... rujukan mungkin iyea... tapi kalau nak percaya sangat dan jadi tukang angguk... sory,... aku bukan orangnya.

Untuk soalan ko.... aku jawab mudah... Aku cantas zaid... bukan sebab dia recyle... tapi dah banyak peluang diberikan untuk jadi pemimpin yang bagus... tapi dia tetap hampeh. So dalam kepala aku... dia totally lost. Kalau dia kereta... dia dah boleh kena scrap.......

No comments:

Post a Comment