Friday, June 4, 2010

semuanya sama je..

Bukan tak wajar tapi rasa bodoh kalau aku komen KSSB bebas dari rasuah curi pasir. Sendiri bikin, sendiri dakwa, sendiri jadi hakim. Anak aku yang setahun pun tahu jawapanya. Kalau nak disamakan pendakwaan dengan Anwar atau kes2 dalam makamah, aku rasa jauh perbezaan. So kita tak boleh nak bandingkan pendakwaan di makamah dengan SELCAT.

Dulu, pembangkang cakap... “ esok kita menang, esok kita akan dakwa BN”. Hebat betul pembangkang ketika itu. Sekarang dah 2 tahun memerintah, mana dia kes curi pasir Khir Toyo.? 1 pun tak terdedah. Sekarang ni siapa yang terdedah, yang terlondeh..?

Sendiri fikir la... dulu melaung rasuah itu ini, curi pasir sana sini. Sekarang..? Bolot pasir satu negeri. No need to comment la.... Bodoh je kalau aku percaya. Semuanya temberang bangak. Yang aku amat geli, bila orang menghalalkan isu ini. Kot ye pun nak menyokong, apa la salahnya guna akal. Aduh...

Lagi satu... Apa kerja menteri..? sain je ke. ? Takan tak baca paper gula dah habis. Ke nanti menteri kata, “ saya tak tahu, kat rumah saya ada je gula ”.

Sepatutnya, perkara remeh camni tak berulang. Menteri sepatutnya lebih proaktif. Bukan dah terjadi baru nak melatah. Aku kira menteri ini juga gagal. Tak buat kerja punya menteri. Apa jua alasan, aku tak leh terima..? Sorok gula ke.? Kilang tak proses ke..? apa lagi.? Sorok..? perkara yang bagi aku amat melucukan. Kerana...??

“ baru je balik dari imigresen, penat betul. Beratur dari satu kaunter ke satu kaunter. Alih2 hari dah petang. Habuk pun tarak. Kata kerajaan nak improve penyampaian kepada rakyat, tapi sebenarnya menyusahkan rakyat. Ko bayangkan, aku dah beratur panjang, lepas itu boleh dia kata, jumpa pengarah. Pengarah meeting, kena tunggu berjam lagi. Then pengarah tu kata “ tak perlu jumpa saya, kat kaunter pun boleh. Mana tak menyirap.

Hari kedua saya datang, boleh orang tu ckp... “ borang tak lengkap tak boleh nak proses, tapi tak tunjuk pun apa yang tak lengkap. Bila dah lengkap, beratur lagi. Bila dah beratur, dia buat tak layan. Dia layan kompeni yang besar2. Ko nak tahu kenapa..? dia dah bayar la. Then... dia akan layan runner. Macam mana..?

“ dia tanya orang kaunter, mana tong sampah..? pastu dia buang sampah. Tak lama lepas itu, nama dia dipanggil la.... sebab apa ko nak tahu..? yang dia buang memang la sampah. Tapi dalam sampah ada la duit. ”. memang la cepat. Kita tak hulur.... memang la dia tak layan kita. ”

Ko ingat cerita ini tak benar dan berasas..? terkejut ke Omar Osman cakap orang kerajaan ramai yang mengamalkan rasuah..? argg... kata orang, sekarang yang pakai kereta besar bukan orang swasta, kerani kerajaan pun dah boleh pakai Wish.

Jadi isu gula sorok ini tak memalukan ke..? ini ke yang dikatakan hebat..? ini ke yang dikatakan rakyat diutamakan bilamana, sorok je berlaku, kerajaan tak boleh bendung..... alih2 rakyat yang dibebankan dengan isu kenaikan.

Muakkk aku dengan perkara macam ini. Nak maju tapi semuanya... hebat bila bercakap berpolitik. Tapi untuk memacu kemajuan... kelempesss.... Hapuskan subsidi kalau kerajaan tak nak bankrupt. Cett..~~! Tarak guna punya menteri. Macam ini kerja menteri... aku pun boleh....

/me selalu dibohongi....

tuk aku je >> selcat, dan MB menipu .

No comments:

Post a Comment