Tuesday, March 11, 2014

Dimana MH370 ?

“"Saya masih hairan tak kan (pegawai imigresen) tak boleh fikir, orang Itali  dan Austria tapi muka macam orang Asia,"" Zahid Hamidi.
Kenegaraan seseorang tidak boleh dinilai melalui wajah dan warna kulit. Ramai orang sudah berhijrah dari negara asal.

Suspek memasuki Malaysia melalui Thailand. Mereka dibenarkan terbang kerana data masuk dan keluar sama seperti di dalam pasport. Ini kerana mereka berdua pertama kali datang ke Malaysia. Untuk info, negara tidak mempunyai rekod warga asing jika mereka tidak pernah datang ke Malaysia.

Ketika ini kerajaan Thailand giat menjejaki kes ini.



Tak perlu nak komen. Aku anggap Khalid Samad sebagai peserta maharaja lawak. Komen ini lebih baik daripada aku mengata yang bukan-bukan. Amat merugikan bagi warga Shah Alam mempunyai Ahli Parlimen seperti dia.

Mengeluarkan kenyataan bagi sebuah kerajaan bukan seperti menaip dalam facebook. Kalau terhempas apa buktinya? Kalau dirampas apa buktinya?

Jika kapal dirampas, sehingga sekarang belum ada pihak yang mengaku bertanggungjawab. Jika meletup, tidak ada serpihan pesawat.

Semua orang tertanya-tanya kenapa kapal hilang dari radar secara tiba-tiba.

Pada mulanya aku berpendapat ia meletup atau dirampas. Telahan aku lebih kepada kapal meletup di udara. Ia berdasarkan pilot seperti tidak ada masa untuk memberikan isyarat kecemasan pada menara kawalan.

Bukan kerja mudah merampas kapal terbang hanya berdua. Apapun andaian ini tidak boleh ditolak. Setelah akhbar mendedahkan dua orang suspek sudah membeli tiket ke Amsterdam dan berpecah, teori rampasan boleh ditolak.

Tidak logik perampas atau pengganas membeli tiket.

Antara maklumat awam yang terkini dan masih dalam siasatan.


Apa sebenarnya yang berlaku? Radar tentera mengesan kapal berpatah balik tetapi penduduk melihat dan mendengar bunyi letupan.


Mungkin memalukan kerana ia dibuat di khalayak ramai dan kaedah yang digunakan seperti orang Jakun. Tetapi realitinya, lebih baik membantu daripada hanya pandai bercakap.

" Hilang..!! "Full Stop", Kapten Nurodin ABD Majid.


Hari ini seorang professor menjelaskan situasi sebenar di Bario. Ia senada dengan kapten Nurodin.


Video pendedahan kurang baik pembantu juruterbang didedahkan.


Memohon pertolongan daripada Maha Pencipta.

No comments:

Post a Comment